Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

CHATTEN MET OVERTOOM MAAKT SERVICE NOG SNELLER

Amsterdam, 22 februari 2006 --- Overtoom, leverancier van kantoor-, magazijn-, en werkplaats artikelen, gaat vanaf deze week chatten met klanten. Overtoom signaleerde een te groot aantal afhakers in haar webwinkel en neemt chatsoftwareontwikkelaar LiveCom in de arm om haar klanten met chat te ondersteunen bij het koop- en bestelproces.

De chattoepassing van LiveCom maakt op wel heel simpele wijze mogelijk om direct in contact te komen met een medewerker van Overtoom: de klant hoeft vooraf niets te downloaden of te installeren en met één druk op de knop wordt het chatvenster geopend en de dialoog gestart. LiveCom speelt met deze toepassing in op een behoefte bij online dienstverleners die op laagdrempelige wijze bereikbaar willen zijn voor klanten. De chattoepassingen van LiveCom zijn tot nu toe vooral in consumentenomgevingen toegepast, maar het bedrijf ziet ook grote potenties in het zakelijke segment.

Overtoom verwacht met behulp van de chat de conversie op de webwinkel te verhogen. De klanten kunnen op snelle en directe wijze worden geholpen met vragen. Rien van Gemert, content manager bij Overtoom, verwacht dat er in de eerste instantie vooral algemene vragen over het bestelproces en de artikelen worden gesteld. "Bij succes kunnen we de chat in een latere fase uitbreiden met meer medewerkers en extra functionaliteiten."

Voor meer informatie, zie www.overtoom.nl

Over LiveCom

LiveCom is marktleider op het gebied van live (klant)communicatie in Nederland. De online conversie-oplossingen maken het voor bedrijven mogelijk om online bezoekers te identificeren en pro-actief te benaderen en daarmee de verkoop, de klanttevredenheid en het vertrouwen te verbeteren terwijl gelijktijdig kosten worden bespaard. Klanten waaronder ABN Amro, ANWB, Interpolis, Fortis ASR, OHRA, Pharos Reizen, RVS en Wehkamp hebben de LiveCom producten en oplossingen geïmplementeerd om het rendement uit hun marketing en e-commerce investeringen drastisch te verhogen.

De oplossingen van LiveCom kenmerken zich door een gebruiksvriendelijke, volledig web based gebruikers interface en een hoge toegankelijkheid, stabiliteit en betrouwbaarheid. Zo biedt LiveCom de enige live business chat toepassing die iedereen zonder plugins kan gebruiken. Het brede aanbod van optionele modules zoals video- en spraakcommunicatie, het delen van webformulieren en webpagina's, het meten van bezoekerconversies en integraties met bestaande e-commerce en CRM toepassingen maakt de propositie van LiveCom uniek. Voor meer informatie, zie www.livecom.net

Voor meer informatie voor de pers

Margriet Luttikhuizen

Lubbers & De Jong

T: 020 421 0565

F: 020 638 8417

E: Margriet@l-dj.nl

Dit persbericht is ook te vinden op: http://www.livecom.net/nl/nieuws/persberichten/chatten_met_overtoom_maakt_service_nog_sneller.html