Amsterdam, 20 februari 2007
ABN AMRO World Tennis Tournament in Rotterdam én in Second Life
Meet & greet met avatar van de toernooidirecteur op 24 februari om
15.00 uur
Het ABN AMRO World Tennis Tournament, dat van 19 tot en met
25 februari in Rotterdam wordt gehouden, is één van de grootste indoor
tennistoernooien en een belangrijk evenement op de kalender van de
Association of Tennis Professionals (ATP). Dit jaar is er voor het
eerst de mogelijkheid voor tennisliefhebbers om elkaar niet alleen in
Rotterdam te ontmoeten, maar ook in Second Life - de virtuele wereld
op internet. Het toernooi, dat sinds 1974 door ABN AMRO wordt
gesponsord, mag zich ieder jaar op ruim 100.000 bezoekers verheugen.
Nu ook in Second Life.
ABN AMRO heeft sinds 7 december 2006 een virtuele bankvestiging in
Second Life. De bankvestiging wordt door enkele honderden bezoeker per
dag bezocht. Deze bezoekers kunnen vanaf vandaag ook terecht op het
'ABN AMRO World Tennis Tournament Island'. Op het eiland vindt de
tennisliefhebber toernooi informatie, zoals spelersinformatie, het
speelschema en wedstrijdinformatie. Ook is er een tool beschikbaar,
waarmee de gebruiker van Second Life te allen tijde de stand van de
wedstrijd kan volgen en met andere tennisliefhebbers kunt chatten. Tot
slot kan je als zogenoemde tennis fan-avatar jezelf gratis aankleden
in een ABN AMRO World Tennis Tournament outfit. Op zaterdag
24 februari van 15.00 uur tot 15.30 uur vindt er in Second Life een
'meet & greet' plaats met toernooidirecteur Richard Krajicek. Richard
zal in de huid kruipen van zijn sterk gelijkende avatar en vragen
beantwoorden van de aanwezigen.
In de virtuele wereld van Second Life (www.secondlife.com) kunnen de
inwoners alles doen wat ze in de echte wereld ook kunnen doen. De
zogenoemde 'avatar', een drie dimensionale afbeelding van de Second
Life-bezoeker, is de personificatie van wat een persoon wil zijn en
doen. Second Life is met bijna 3,8 miljoen gebruikers uitgegroeid tot
een echte economie, waarin bewoners ondernemingen oprichten, producten
en diensten verkopen, zogenoemde Linden Dollars verdienen en deze
kunnen verzilveren voor echte dollars. Daarmee is Second Life een
omgeving voor innovatie en ondernemerschap. Ondernemingen zoals IBM,
Philips, Adidas, Dell, Reuters en Toyota hebben inmiddels een plek in
Second Life.
Perscontacten: 020-62830651
ABN AMRO Bank N.V.
Afdeling Persvoorlichting
(HQ 9140)
Postbus 283
1000 EA Amsterdam
Contact Press Relations
Copyright © 1998-2006 ABN AMRO Bank N.V.
All rights reserved.
ABN AMRO