ABN AMRO

Amsterdam, 20 februari 2007

ABN AMRO World Tennis Tournament in Rotterdam én in Second Life

Meet & greet met avatar van de toernooidirecteur op 24 februari om 15.00 uur

Het ABN AMRO World Tennis Tournament, dat van 19 tot en met 25 februari in Rotterdam wordt gehouden, is één van de grootste indoor tennistoernooien en een belangrijk evenement op de kalender van de Association of Tennis Professionals (ATP). Dit jaar is er voor het eerst de mogelijkheid voor tennisliefhebbers om elkaar niet alleen in Rotterdam te ontmoeten, maar ook in Second Life - de virtuele wereld op internet. Het toernooi, dat sinds 1974 door ABN AMRO wordt gesponsord, mag zich ieder jaar op ruim 100.000 bezoekers verheugen. Nu ook in Second Life.

ABN AMRO heeft sinds 7 december 2006 een virtuele bankvestiging in Second Life. De bankvestiging wordt door enkele honderden bezoeker per dag bezocht. Deze bezoekers kunnen vanaf vandaag ook terecht op het 'ABN AMRO World Tennis Tournament Island'. Op het eiland vindt de tennisliefhebber toernooi informatie, zoals spelersinformatie, het speelschema en wedstrijdinformatie. Ook is er een tool beschikbaar, waarmee de gebruiker van Second Life te allen tijde de stand van de wedstrijd kan volgen en met andere tennisliefhebbers kunt chatten. Tot slot kan je als zogenoemde tennis fan-avatar jezelf gratis aankleden in een ABN AMRO World Tennis Tournament outfit. Op zaterdag 24 februari van 15.00 uur tot 15.30 uur vindt er in Second Life een 'meet & greet' plaats met toernooidirecteur Richard Krajicek. Richard zal in de huid kruipen van zijn sterk gelijkende avatar en vragen beantwoorden van de aanwezigen.

In de virtuele wereld van Second Life (www.secondlife.com) kunnen de inwoners alles doen wat ze in de echte wereld ook kunnen doen. De zogenoemde 'avatar', een drie dimensionale afbeelding van de Second Life-bezoeker, is de personificatie van wat een persoon wil zijn en doen. Second Life is met bijna 3,8 miljoen gebruikers uitgegroeid tot een echte economie, waarin bewoners ondernemingen oprichten, producten en diensten verkopen, zogenoemde Linden Dollars verdienen en deze kunnen verzilveren voor echte dollars. Daarmee is Second Life een omgeving voor innovatie en ondernemerschap. Ondernemingen zoals IBM, Philips, Adidas, Dell, Reuters en Toyota hebben inmiddels een plek in Second Life.

Perscontacten: 020-62830651

ABN AMRO Bank N.V.

Afdeling Persvoorlichting
(HQ 9140)
Postbus 283
1000 EA Amsterdam

Contact Press Relations


Copyright © 1998-2006 ABN AMRO Bank N.V.
All rights reserved.