Voorschrifteisen voor risk-based Customer Due Diligence .....
26.02.2007 / 09:07 / Rubriek: Informatief / Organisatie: Norkom technologies
Norkom technologies
Voorschrifteisen voor risk-based Customer Due Diligence zijn stimulans voor Best Practice,
zegt Norkom Technologies
LEUVEN, België, February 26 /PRNewswire/ --
- Nieuw ontwerp beschrijft hoe de voorschrifteisen kunnen gehaald worden
De derde Europese richtlijn, bekrachtigd door vele Europese landen dit jaar, speelt
een cruciale rol bij het bepalen van een wereldwijde standaard voor de Customer Due
Diligence. Gelijkaardige voorschriften die in Amerikaanse en Aziatische markten zich
aandienen weerspiegelen de vraag naar een proactieve, risk-based approach (op risico
gebaseerde aanpak) gericht naar customer acceptance en voortdurende controle.
"Terwijl sommige organisaties terugschrokken bij de complexiteit van de taak,
verwelkomen andere organisaties een risk-based approach met enig genoegen omdat ze
geloven dat, indien dit kan worden bereikt in de praktijk, dit een mogelijkheid kan
scheppen om prioriteit te geven aan hun Customer Due Diligence-activiteiten, deze
effectiever te maken en de bijhorende bedrijfskosten te beheren", zegt Rosemary Turley,
directielid van Norkom Technologies.
Turley beweert dat de kans op succes afhangt van het bepalen van het geschikte
risicoprofiel bij het openen van een account, om vervolgens dit risicoprofiel te
controleren en aan te passen doorheen de levenscyclus van de klant.
"Indien 80 van de nieuwe klanten geïdentificeerd kan worden als risicoloos bij
het begin, bevestigd door een miniem verificatieproces; dan kan het merendeel van nieuwe
zaken snel geregistreerd worden, waardoor slechts een minderheid een strengere procedure
moet ondergaan - wat de zaken slechts ten goede komt.
"Dit is echter slechts één stap in het proces, waardoor het
risicoprofiel van de klant automatisch aangepast wordt aangezien hun omstandigheden of
gedragswijzigingen vereist zijn voor een grondige risk-based approach. Door te verzekeren
dat het niveau van de activiteitencontrole eveneens overeenkomstig wijzigt, kan het
verschil tussen de maximale efficiëntie en verloren inspanningen worden bepaald",
zegt Turley. "Consequente en nauwkeurige wijzingen in risicoprofielen laten toe om zich
te richten op onderzoekende bronnen waar ze het meest waardevol zijn."
Norkom's ontwerp, meer dan enkel kennis: 21e Eeuw's customer due
diligence biedt het volgende advies voor bedrijven die een risk-based
approach nastreven voor customer due diligence:
Customer acceptance
- Bepalen van risico door gebruik te maken van een drievoudige matrix, die het
geografische risico, product- of dienstrisico en entiteitrisico met elkaar verbindt.
Coderen van risico volgens de geografische gebieden waarin de klant handel drijft, de
complexiteit van de diensten die ze gebruiken en de zaken waarin ze betrokken zijn laat
toe om een snelle nauwkeurige risicobeoordeling te maken.
- Gebruiken van automatische werkstromen om het controleproces van de aanvragen te
versnellen, aangevuld met directe verbindingen naar interne en externe
verificatiedatabases en lijsten met verdachte praktijken.
Beheren van het risicoprofiel
- Gebruiken van opsporingswaarschuwingen om eender welke wijziging in statische
informatie - adressen, telefoonnummers, wijzigingen onder bestuursleden, enzovoort -
automatisch te markeren en direct te verbinden met externe en interne informatiebronnen
om hiervan de juistheid na te gaan.
- Aanpassen van het niveau van de activiteitencontrole in overeenstemming met het
wijzigen van het risicoprofiel van uw klanten om te verzekeren dat alle aandacht
gevestigd is op de hoogste bedrijfsrisico's.
Om uw gratis exemplaar van "Norkom's ontwerp, meer dan enkel kennis" te verkrijgen:
21ste eeuw customer due diligence, bel naar Rosemary Turley op
+3531-873-9600 of stuur een e-mail naar rosemary.turley@norkom.com.
Nota voor de redactie:
Over Norkom Technologies: Norkom Technologies is een toonaangevende leverancier op het
gebied van financiële misdaad- en compliance-oplossingen voor de globale
financiële dienstenindustrie. Haar oplossingen laten organisaties toe om
financiële misdaad op te sporen en te bestrijden, bedrijfsverliezen te verminderen,
en een antwoord te vinden op de steeds wijzigende compliance en regulerende eisen. Haar
softwarepakket is ondersteund door een algemeen technologieplatform dat geconfigureerd
kan worden om verschillende misdaadtypes op te sporen en te onderzoeken. Norkom verschaft
de infrastructuur voor waterdichte financiële misdaadbestrijdingstrategie terwijl het
ook een hele reeks aan oplossingen biedt om een antwoord te vinden op directe
bedrijfsproblemen zoals antiwitwaspraktijken, beheer van lijst met verdachte praktijken,
kaartfraude, identiteitskaartendiefstal, interne fraude, marktmisbruik of customer due
diligence. Norkom's aanpak vermindert het totale kostenplaatje en beschermt klanten tegen
grootschalige technologie-investeringen die elk nieuw type voorschrift of misdaad omhelst.
Norkom, gesticht in 1998, heeft bedrijven in Noord-Amerika, Europa
en Azië (langs de Pacifische Oceaan). Enkele klanten van Norkom: HSBC, Credit
Agricole, Fortis, Rabobank, Standard Chartered Bank, Erste Bank Group, Travelex, New York
Clearing House, Bank of Montreal Financial Group, Allied Irish Bank, KBC Bank en National
Australia Bank Group.
www.norkom.com
Contact:
Contact: Rosemary Turley, Marketing Director, Norkom Technologies, Tel.: +353-86-829-1393
rosemary.turley@norkom.com of Hilary Duffy, Marketing Manager, Norkom Technologies, Tel.:
+353-85-121-9414, hilary.duffy@norkom.com