Voorschrifteisen voor risk-based Customer Due Diligence .....

26.02.2007 / 09:07 / Rubriek: Informatief / Organisatie: Norkom technologies

Norkom technologies

Voorschrifteisen voor risk-based Customer Due Diligence zijn stimulans voor Best Practice, zegt Norkom Technologies

LEUVEN, België, February 26 /PRNewswire/ --


- Nieuw ontwerp beschrijft hoe de voorschrifteisen kunnen gehaald worden

De derde Europese richtlijn, bekrachtigd door vele Europese landen dit jaar, speelt een cruciale rol bij het bepalen van een wereldwijde standaard voor de Customer Due Diligence. Gelijkaardige voorschriften die in Amerikaanse en Aziatische markten zich aandienen weerspiegelen de vraag naar een proactieve, risk-based approach (op risico gebaseerde aanpak) gericht naar customer acceptance en voortdurende controle.

"Terwijl sommige organisaties terugschrokken bij de complexiteit van de taak, verwelkomen andere organisaties een risk-based approach met enig genoegen omdat ze geloven dat, indien dit kan worden bereikt in de praktijk, dit een mogelijkheid kan scheppen om prioriteit te geven aan hun Customer Due Diligence-activiteiten, deze effectiever te maken en de bijhorende bedrijfskosten te beheren", zegt Rosemary Turley, directielid van Norkom Technologies.

Turley beweert dat de kans op succes afhangt van het bepalen van het geschikte risicoprofiel bij het openen van een account, om vervolgens dit risicoprofiel te controleren en aan te passen doorheen de levenscyclus van de klant.

"Indien 80 van de nieuwe klanten geïdentificeerd kan worden als risicoloos bij het begin, bevestigd door een miniem verificatieproces; dan kan het merendeel van nieuwe zaken snel geregistreerd worden, waardoor slechts een minderheid een strengere procedure moet ondergaan - wat de zaken slechts ten goede komt.

"Dit is echter slechts één stap in het proces, waardoor het risicoprofiel van de klant automatisch aangepast wordt aangezien hun omstandigheden of gedragswijzigingen vereist zijn voor een grondige risk-based approach. Door te verzekeren dat het niveau van de activiteitencontrole eveneens overeenkomstig wijzigt, kan het verschil tussen de maximale efficiëntie en verloren inspanningen worden bepaald", zegt Turley. "Consequente en nauwkeurige wijzingen in risicoprofielen laten toe om zich te richten op onderzoekende bronnen waar ze het meest waardevol zijn."

Norkom's ontwerp, meer dan enkel kennis: 21e Eeuw's customer due

diligence biedt het volgende advies voor bedrijven die een risk-based

approach nastreven voor customer due diligence:

Customer acceptance


- Bepalen van risico door gebruik te maken van een drievoudige matrix, die het geografische risico, product- of dienstrisico en entiteitrisico met elkaar verbindt. Coderen van risico volgens de geografische gebieden waarin de klant handel drijft, de complexiteit van de diensten die ze gebruiken en de zaken waarin ze betrokken zijn laat toe om een snelle nauwkeurige risicobeoordeling te maken.


- Gebruiken van automatische werkstromen om het controleproces van de aanvragen te versnellen, aangevuld met directe verbindingen naar interne en externe verificatiedatabases en lijsten met verdachte praktijken.

Beheren van het risicoprofiel


- Gebruiken van opsporingswaarschuwingen om eender welke wijziging in statische informatie - adressen, telefoonnummers, wijzigingen onder bestuursleden, enzovoort - automatisch te markeren en direct te verbinden met externe en interne informatiebronnen om hiervan de juistheid na te gaan.


- Aanpassen van het niveau van de activiteitencontrole in overeenstemming met het wijzigen van het risicoprofiel van uw klanten om te verzekeren dat alle aandacht gevestigd is op de hoogste bedrijfsrisico's.

Om uw gratis exemplaar van "Norkom's ontwerp, meer dan enkel kennis" te verkrijgen: 21ste eeuw customer due diligence, bel naar Rosemary Turley op
+3531-873-9600 of stuur een e-mail naar rosemary.turley@norkom.com.

Nota voor de redactie:

Over Norkom Technologies: Norkom Technologies is een toonaangevende leverancier op het gebied van financiële misdaad- en compliance-oplossingen voor de globale financiële dienstenindustrie. Haar oplossingen laten organisaties toe om financiële misdaad op te sporen en te bestrijden, bedrijfsverliezen te verminderen, en een antwoord te vinden op de steeds wijzigende compliance en regulerende eisen. Haar softwarepakket is ondersteund door een algemeen technologieplatform dat geconfigureerd kan worden om verschillende misdaadtypes op te sporen en te onderzoeken. Norkom verschaft de infrastructuur voor waterdichte financiële misdaadbestrijdingstrategie terwijl het ook een hele reeks aan oplossingen biedt om een antwoord te vinden op directe bedrijfsproblemen zoals antiwitwaspraktijken, beheer van lijst met verdachte praktijken, kaartfraude, identiteitskaartendiefstal, interne fraude, marktmisbruik of customer due diligence. Norkom's aanpak vermindert het totale kostenplaatje en beschermt klanten tegen grootschalige technologie-investeringen die elk nieuw type voorschrift of misdaad omhelst.

Norkom, gesticht in 1998, heeft bedrijven in Noord-Amerika, Europa

en Azië (langs de Pacifische Oceaan). Enkele klanten van Norkom: HSBC, Credit Agricole, Fortis, Rabobank, Standard Chartered Bank, Erste Bank Group, Travelex, New York Clearing House, Bank of Montreal Financial Group, Allied Irish Bank, KBC Bank en National Australia Bank Group.

www.norkom.com

Contact:

Contact: Rosemary Turley, Marketing Director, Norkom Technologies, Tel.: +353-86-829-1393 rosemary.turley@norkom.com of Hilary Duffy, Marketing Manager, Norkom Technologies, Tel.:
+353-85-121-9414, hilary.duffy@norkom.com