Ingezonden persbericht


Persbericht

Rotterdam, 28 februari 2007

Goodies nu ook op televisie

Tweede Goodies magazine vanaf 8 maart verkrijgbaar in de boekwinkel

Zondag 4 maart start het televisieprogramma `Goodies' op RTL 4 (16.15 uur). Met de lancering van dit nieuwe lifestyle programma, gepresenteerd door Isa Hoes en Antonie Kamerling, bereikt Goodies steeds meer consumenten met de boodschap dat heerlijk leven ook eerlijk kan. Door te inspireren, bewust te maken en een positieve beleving te bieden stimuleert Goodies de consumptie van eerlijke goederen en diensten. Na het succes van Goodies nummer 1, waarvan de totale oplage (30.000) is verspreid, ligt het tweede nummer vanaf 8 maart in de boekwinkel (à 4,95).

(H)eerlijke reisspecial
Hoe kun je op reis zonder de wereld uit te wonen? Antwoord op deze vraag is te vinden in Goodies Magazine nummer 2, dat in het teken staat van lekkere, maar verantwoorde vakanties. Er is aandacht voor (h)eerlijke bestemmingen, prangende vragen en biologische vliegtuigmaaltijden. Volbloedkapitalist Beau van Erven Dorens zag het licht op de toppen van de Himalaya. Hij vertelt over deze `ontdekkingsreis' naar Nepal en hoe hij het roer omgooit. Eigenzinnige modeontwerpster Stella Mc Cartney showt hoe zij vecht tegen dierenleed en zeven mensen veranderden drastisch hun leven tijdens hun zoektocht naar een zinvoller bestaan. Dit en nog veel meer uitgebreide reportages, prachtige fotografie, bijzondere interviews, korte artikelen en actuele berichten.

De kracht van Goodies
De belangrijkste doelstelling van het crossmediale platform Goodies is het inspireren van een brede groep mensen dat heerlijk leven ook eerlijk kan. Het is meer dan logisch dat zowel consument als producent er zorg voor dragen dat de producten en diensten waarvan ze gebruik maken of die ze leveren, op een menswaardige manier zijn gemaakt en onschadelijk zijn voor het milieu. Meer informatie via www.goodies.nl

Goodies Media & Awareness B.V. is een samenwerking tussen het particuliere Brighter World en de non-profit organisatie Solidaridad. Het communicatiebureau Brighter World is innovatief in communicatie en marketing voor een mooiere wereld. Solidaridad is een organisatie voor ontwikkelingssamenwerking en de drijvende kracht achter initiatieven op het gebied van fair trade en maatschappelijk verantwoord ondernemen.