Ingezonden persbericht
Persbericht
Rotterdam, 28 februari 2007
Goodies nu ook op televisie
Tweede Goodies magazine vanaf 8 maart verkrijgbaar in de boekwinkel
Zondag 4 maart start het televisieprogramma `Goodies' op RTL 4
(16.15 uur). Met de lancering van dit nieuwe lifestyle programma,
gepresenteerd door Isa Hoes en Antonie Kamerling, bereikt Goodies
steeds meer consumenten met de boodschap dat heerlijk leven ook
eerlijk kan. Door te inspireren, bewust te maken en een positieve
beleving te bieden stimuleert Goodies de consumptie van eerlijke
goederen en diensten. Na het succes van Goodies nummer 1, waarvan
de totale oplage (30.000) is verspreid, ligt het tweede nummer vanaf 8
maart in de boekwinkel (à 4,95).
(H)eerlijke reisspecial
Hoe kun je op reis zonder de wereld uit te wonen? Antwoord op deze
vraag is te vinden in Goodies Magazine nummer 2, dat in het teken
staat van lekkere, maar verantwoorde vakanties. Er is aandacht voor
(h)eerlijke bestemmingen, prangende vragen en biologische
vliegtuigmaaltijden. Volbloedkapitalist Beau van Erven Dorens zag het
licht op de toppen van de Himalaya. Hij vertelt over deze
`ontdekkingsreis' naar Nepal en hoe hij het roer omgooit. Eigenzinnige
modeontwerpster Stella Mc Cartney showt hoe zij vecht tegen
dierenleed en zeven mensen veranderden drastisch hun leven tijdens
hun zoektocht naar een zinvoller bestaan. Dit en nog veel meer
uitgebreide reportages, prachtige fotografie, bijzondere interviews,
korte artikelen en actuele berichten.
De kracht van Goodies
De belangrijkste doelstelling van het crossmediale platform Goodies is het inspireren van een brede
groep mensen dat heerlijk leven ook eerlijk kan. Het is meer dan logisch dat zowel consument als
producent er zorg voor dragen dat de producten en diensten waarvan ze gebruik maken of die ze
leveren, op een menswaardige manier zijn gemaakt en onschadelijk zijn voor het milieu. Meer
informatie via www.goodies.nl
Goodies Media & Awareness B.V. is een samenwerking tussen het particuliere Brighter World en de
non-profit organisatie Solidaridad. Het communicatiebureau Brighter World is innovatief in
communicatie en marketing voor een mooiere wereld. Solidaridad is een organisatie voor
ontwikkelingssamenwerking en de drijvende kracht achter initiatieven op het gebied van fair trade en
maatschappelijk verantwoord ondernemen.