Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

QlikTech versterkt team

Hoofddorp, 6 maart 2007 ­ QlikTech, werelds snelst groeiende Business Intelligence (BI)-softwarebedrijf, beleeft gouden tijden. De aanhoudende populariteit van QlikTechs gebruiksvriendelijke BI-pakket QlikView brengt een ongekende groei teweeg. Wereldwijd melden zich iedere dag ongeveer tien nieuwe klanten bij de BI-specialist. Dat betekent dat QlikTech zijn personeelsbestand opnieuw moet uitbreiden. De Nederlandse organisatie trok daarom onlangs drie nieuwe krachten aan: twee consultants en een accountmanager.

Senior Consultant Pre- & Post-Sales Shima Nakazawa is afkomstig van QlikTech New York, waar zij dezelfde functie had. Toen zij vier jaar geleden bij de Amerikaanse vestiging begon, waren er drie mensen in dienst. Nu is dit aantal uitgegroeid naar bijna vijftig medewerkers. "Het werken bij een organisatie die zo snel groeit, was een bijzondere ervaring voor me. De kennis en kunde die ik in de VS heb opgedaan, wil ik graag inzetten bij het uitbouwen van de organisatie in Nederland," aldus Nakazawa. Het perspectief lonkt. "De BI-markt ontwikkelt zich in rap tempo van een markt voor de elite naar een markt voor de massa. Snelle en simpele analyses blijken enkel mogelijk met in-memory gegevens en applicaties. QlikTech, biedt hiervoor het ideale gereedschap: QlikView. Dankzij de kwaliteiten van QlikView is Qliktech niet alleen marktleider op het gebied van analyses voor de massa, maar ook het snelst groeiende BI-bedrijf ter wereld."

Consultant (Pre-Sales) & Trainer Patrick Baal was eerder onder andere consultant bij Exact Software en programmeur bij Nationale Nederlanden. Als Consultant gaat hij klanten helpen businessvraagstukken te vertalen naar QlikView-oplossingen. Als Pre-Sales Consultant zal hij tijdens meetings de technische ins en outs van QlikView toelichten. En als Trainer is hij verantwoordelijk voor het overdragen van kennis over de applicatie. Baal koos voor QlikTech omdat hij graag zijn steentje wilde bijdragen om een jong bedrijf tot een goedlopende organisatie om te smeden. Hij verwacht "dat QlikTech een belangrijke marktpartij wordt omdat steeds meer BI-leveranciers toewerken naar een oplossing waarbij data in het geheugen geladen wordt. QlikTech heeft daarbij een voorsprong op zijn concurrenten doordat QlikView onder alle omstandigheden ultrakorte responstijden genereert, ongeacht de grootte van de database."

Account Manager Direct Business Eelco-Jan Boonstra heeft ruime expertise in Finance, Telecom en Sales & Business Development opgedaan bij respectievelijk ING Groep, Siemens Nederland en Atos Origin. Bij QlikTech gaat hij zich toeleggen op het opbouwen en onderhouden van relaties met klanten in het Direct Business-segment. Hij zal zich daarbij met name richten op het vergroten van de naamsbekendheid van QlikTech in dit segment. Boonstra ziet zijn nieuwe betrekking als een enorme uitdaging: "QlikTech is behalve een opmerkelijke speler in de BI-markt met een aansprekend product (QlikView), ook een gedreven, open en directe organisatie. Dat stelt mij in staat de service die klanten van QlikTech verwachten ook daadwerkelijk te leveren, of zelfs te overtreffen, en zo mee te helpen het bedrijf tot een van de toonaangevende spelers in de BI-markt te maken."

Over QlikTech
QlikTech is 's werelds snelst groeiende Business Intelligence-softwarebedrijf. QlikView, het vlaggenschip van QlikTech, maakt het zeer eenvoudig om verfijnde analyses te implementeren, te gebruiken en te onderhouden. Met de gepatenteerde technologie van QlikTech zijn reusachtige dataverzamelingen direct in het interne geheugen te manipuleren. Dit kan al op relatief simpele hardware, wat een betaalbare, brede implementatie van uiterst geavanceerde analytische applicaties binnen slechts twee tot drie weken mogelijk maakt. QlikView is voor eindgebruikers eenvoudig te leren en te gebruiken.

QlikTech heeft meer dan 247.365 gebruikers verdeeld over 5.497 klanten in 68 landen, verspreid over de hele wereld; in de afgelopen 12 maanden heeft QlikTech 3.191 nieuwe klanten verwelkomd, een gemiddelde van 10,6 klanten per werkdag; van 2004 tot 2005 groeide de opbrengst van QlikTech met 80% en 80% van 2005 tot 2006. Ook volgens het rapport 'Worldwide Business Intelligence 2005 Vendor Shares' van IDC is QlikTech het snelst groeiende BI-softwarebedrijf. Het bedrijf is opgericht in Zweden en heeft vestigingen in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Nederland (Hoofddorp) en Scandinavië. QlikTech werkt wereldwijd met meer dan 500 partners. Tot de klanten van QlikTech Nederland behoren onder meer: ADP, Atos Origin, MarktSelect (Graydon), ING Trust, KLM, Merck Sharp & Dohme, Panasonic, ThiemeMeulenhoff, TNT, Zurich Verzekeringen, ABX Logistics en Schenker BV.

Voor meer informatie: www.qliktech.nl.



Ingezonden persbericht