Persbericht

HP Halo
Collaboration Studio

ABN AMRO gaat real-time en face-to-face samenwerken via HP Halo Collaboration Studio

PALO ALTO, Calif. en AMSTERDAM, 6 maart 2007 - ABN AMRO (NYSE: ABN) heeft HP Halo geselecteerd om wereldwijd levendige, real-time en face-to-face vergaderingen te organiseren. ABN AMRO kan daarmee voldoen aan de reactiesnelheid die nodig is binnen de financiële dienstverlening, door de belangrijkste managers en beslissers direct te kunnen samenbrengen. Daarnaast helpt Halo om de reiskosten terug te dringen en de ontwikkeling van kritische zakelijke oplossingen te versnellen. Daarmee behoudt ABN AMRO haar concurrentiekracht wereldwijd.

Met HP Halo Collaboration Studio kunnen gebruikers elkaar zien met levensgrote beelden op schermen van studiokwaliteit en met elkaar communiceren zonder dat vertraging in beeld of geluid optreedt. In de bancaire sector worden innovatieve methoden voor samenwerking steeds belangrijker om snel en direct op de verschillende locaties aan de klantbehoeften te kunnen voldoen.

HP Halo zal de wijze waarop ABN AMRO shared services (gedeelde diensten) opbouwt en deelt, veranderen. Kantoren over de hele wereld kunnen samenwerken op specifieke bankoplossingen en nieuwe diensten of producten kunnen worden hergebruikt en snel worden aangepast voor welke locatie dan ook. Ook kan het personeel worden getraind, zonder dat dit dure reistickets vergt.

Kennis delen
"Halo biedt ons een ongelooflijk zinvolle manier om kennis te delen en te ontwikkelen door de hele organisatie. Onafhankelijk van waar onze medewerkers zich bevinden", aldus Craig Hollenbaugh, corporate vice president en global head, Infrastructure Services, ABN AMRO. "Zo kunnen we bijvoorbeeld hypotheekexpert teams in Nederland en Brazilië laten samenwerken op een hypotheekgerelateerde dienst, in plaats van dat we werken met afzonderlijke teams. Ook zullen we Halo inzetten om de ontwikkeling van nieuwe producten en diensten te versnellen."

ABN AMRO zal Halo specifiek inzetten om:

· Vijf regionale klantgerichte business units hun 'best practices' te laten delen;
· ABN AMRO aansluiten aan de technology partners, inclusief outsourcing en offshoring partners, om de samenwerking te verbeteren en time-to-market te versnellen;
· De kennis en kunde over de gehele organisatie te benutten om ABN AMRO klanten nog beter te bedienen.

De investering
Onder de overeenkomst valt de aankoop van 12 Halo studio's voor de belangrijkste locaties wereldwijd. De bank zal in eerste instantie zes locaties inrichten in Amsterdam, Chicago, Hong Kong, Londen, Mumbai en Sao Paulo. Aanvullende locaties zullen later worden gebouwd.

"HP laat zien dat het vastbesloten is om diepgaande services te ontwikkelen voor haar klanten, en niet alleen producten, zegt John Wallace, vice president, Worldwide Financial Services Industry, HP. "Met Halo, kunnen ABN AMRO medewerkers die geografisch zijn verspreid elkaar ontmoeten en samenwerken alsof zij in hetzelfde kantoor werken."

Tot de bedrijven die HP Halo studio's hebben neergezet en hun zakelijke communicatie hebben veranderd behoren onder meer Advanced Micro Devices, AIG Financial Products Corp., BHP Billiton, DreamWorks, General Electric Commercial Finance, Novartis and PepsiCo. HP Halo bedient een hele reeks industrieën, zoals de farmaceutische industrie, bank en verzekeringswezen en de industriële organisaties in ondermeer de volgende 17 landen: Australië, Canada, Chili, China, Frankrijk, Duitsland, Hong Kong, India, Ierland, Israel, Japan, Singapore, Spanje, Nederland, Zwitserland, Groot-Brittannië en de Verenigde Staten.

Elke Halo ruimte is ontworpen om met tot zes mensen te vergaderen, waarbij via extra schermen extra deelnemers kunnen worden toegevoegd en wordt geleverd met audio van studiokwaliteit. Deelnemers kunnen de samenwerking en communicatie starten met een paar clicks op het eenvoudige user interface op het scherm. Meer informatie over HP Halo Collaboration Studio is beschikbaar op www.hp.com/halo.