AutoRai

Nieuw logo voor Lancia

(3/7/2007)
Tijdens de internationale Autosalon van Genève heeft Lancia haar nieuwe logo onthuld waarmee ze haar âverandering in continuïteitâ verder onderstreept.

Het nieuwe logo is ontworpen door RobilantAssociati, een reclamebureau gespecialiseerd in merkenadvies en strategische ontwerpen, en door âLancia Styling Centreâ. Het is een symbool van âverandering in continuïteitâ; een teken uit het verleden gestoken in een modern jasje. Een logo van een merk dat zich richt op toekomstige uitdagingen, maar dat trots is op haar historische identiteit. Het nieuwe logo van Lancia is een zichtbare synthese van traditie en innovatie.

Het Italiaanse merk kan terugkijken op een erfgoed dat steeds een bron van inspiratie is geweest in haar streven naar innovatieve, technische oplossingen. Het nieuwe logo bevestigt Lanciaâs traditie middels twee elementen: de kleur blauw âdat als sinds 1911 in het logo verwerkt is- en het schild dat in 1929 werd toegevoegd en dat nu âup to dateâ is gebracht. De belangrijkste veranderingen betreffen het stuurwiel -dat nu een grafisch symbool is geworden- en de vier spaken die nu als twee punten zijn afgebeeld. Deze spelen een belangrijke rol omdat ze de aandacht vestigen op het Lancia logo.

Het nieuwe logo van Lancia belichaamt de missie van een Italiaanse firma die al meer dan een eeuw fascinerende en innovatieve autoâs bouwt welke blijven verbazen door hun design, elegantie en karakter.