07.03.2007 / 18:15 / Rubriek: Binnenland / Organisatie: Data direction

Data direction

p e r s b e r i c h t

Belang branding groeit

Branding dringt door in brede lagen van het bedrijfsleven. Onderzoek van Data Direction, expert in kanaalonafhankelijke contentmanagement, wijst uit dat steeds meer concerns het belang van branding erkennen. Het Haagse bedrijf ziet dat organisaties in toenemende mate zoeken naar manieren om eenduidig te communiceren met hun klanten: één toon, één identiteit, over alle kanalen.

Eenduidig één boodschap uitdragen naar klanten is als onderdeel van branding voor organisaties steeds belangrijker. De boodschap is namelijk van grote invloed op het imago van de organisatie. De klant moet weten wat hij kan verwachten van producten en diensten. De externe communicatie over de producten en diensten is daar de bepalende factor voor, welk kanaal ook geraadpleegd wordt. Data Direction onderzocht in hoeverre organisaties een eenduidige strekking van communicatie bewerkstelligen.

Internet
Organisaties bieden informatie via verschillende kanalen aan hun klanten aan. Internet heeft daar volgens het onderzoek van Data Direction het grootste aandeel in. Alle respondenten gaven aan het internet in te zetten voor externe communicatie. Het is daarmee het meest gebruikte kanaal voor klantencontacten, gevolgd door geprinte communicatie dat door 79% van de bedrijven wordt gebruikt. 50% zet actief het telefoniekanaal in voor externe communicatie. De groei in investeringen in internetcommunicatie zet door, zo voorspelt Atie de Heer van Data Direction.

Strategie
Het onderzoek wijst verder uit dat er vooral nog grote stappen te zetten zijn voor organisaties om eenduidig te communiceren. Het merendeel van de bedrijven (78%) maakt voor ieder medium aparte content. Slechts 21% van de bedrijven legde op papier een strategie vast voor kanaalonafhankelijke content. 'Daar valt nog veel winst te boeken. Bedrijven communiceren beter en efficiënter als ze via alle kanalen dezelfde toon aanslaan tegen hun klanten', stelt Atie de Heer.

De expertise van Data Direction is het leveren van oplossingen voor kanaalonafhankelijke contentmanagement. Met brede vakkennis en ervaring ontwikkelt het bedrijf samen met opdrachtgevers innovatieve concepten en toepassingen. Op het terrein van multichannelmanagement, contentmanagement, e-business en elektronische bedrijfsvoering, onafhankelijk van het kanaal. Data Direction richt zich op het gehele traject, van analyse tot realisatie. Van conceptontwikkeling tot implementatie.