Ingezonden persbericht


persbericht

Hilversum, 12 maart 2007

101tv op etalagekanaal casema en @home

Het digitale jongerenkanaal 101 is in maart en april op de reguliere televisie te zien op de etalagekanalen van kabelbedrijven Casema en @Home. Deze etalagekanalen geven een voorproefje van verschillende digitale kanalen die normaal alleen via een digitale televisieontvanger te zien zijn. 101 is het digitale tv-kanaal van de Publieke Omroep in samenwerking met BNN.

101 is TV in hapklare brokken, vernieuwend, gewaagd, oprecht en grappig. Gemaakt voor en door jonge mensen, met volop ruimte voor interactie. Met als belangrijkste missie: een rotvaart zetten achter de evolutie van TV. Gumshot, Egotrip, 101Barz, maar ook Hotdog in samenwerking met de EO zijn allemaal voorbeelden van programma's die te zien zijn op 101. Daarnaast komen ook de leukste fragmenten uit BNN-programma's voorbij: onder andere Het Beste Van De Lama's, Spuiten en Slikken, Tequila, elke dag een uur lang ONM en Try Before You Die. Ook de presentatoren hebben al flink van zich laten horen, zo heeft Cielke zich onlangs vastgeketend aan Hugh Grant, Monique en Marleen bestormden de catwalk van de Amsterdam Fashion Week en Rotjoch ontvangt in zijn show gasten uit de hiphopscene.

Benieuwd naar 101? Kijk dan van 8 maart tot en met 5 april naar het etalagekanaal van Casema. @Home zendt 101 van 15 maart tot en met 1 april uit. Klanten van @Home kunnen via de site http://www.home.nl/abonnee/televisie/basis/preview bekijken of zij toegang hebben tot het etalagekanaal van @Home. Casema klanten kunnen op de website van casema.nl kijken of zij toegang hebben of via hun PC op www.tvportal.nl.

101 is een digitaal kanaal en is normaliter alleen in een pluspakket via een digitale televisieontvanger te zien. De naam 101 verwijst naar de digitale keten met nullen en enen, maar moet ook een referentie als zenderplek worden. De uitzendingen zijn overigens wel voor iedereen direct te volgen, namelijk op www.101.tv en op www.tvportal.nl.