KPN kiest Cendris voor haar drukwerkactiviteiten


Uitbesteding door KPN van folders, posters, billboards, abri's en visitekaartjes

DEN HAAG, 20070312 -- KPN heeft besloten om een meerjarige samenwerking aan te gaan met Cendris op het gebied van drukwerkbestedingen en processen. Print Management, onderdeel van Cendris, zal de komende jaren het gehele drukwerk in kaart brengen, stroomlijnen, inkopen, begeleiden, optimaliseren en registeren. KPN en Cendris hebben al een langdurige en strategische relatie. Binnen die relatie is Cendris één van de partijen die de factuurverwerking voor KPN verzorgt, direct mailings aan klanten afhandelt en vele call center activiteiten uitvoert. Daarnaast maakt KPN gebruik van de lifestyle data van Cendris voor het analyseren en profileren van belgedrag van klanten.

Van visitekaartjes, folders, billboards, tot campagnes en overig materiaal. Cendris zal de gehele inkoop, begeleiding en afhandeling van drukwerk en gerelateerde diensten zoals opmaak, logistiek en fulfilment coördineren. Het betreft hier materialen zoals P.O.S. (point of sale materiaal), brochures, folders, posters in abri's en op billboards, verpakkingen. Door te kiezen voor Cendris realiseert KPN duidelijke voordelen, verbeteringen en besparingen. "Het afgelopen jaar heeft duidelijk aangetoond dat Cendris in staat is op zowel korte - als langere termijn voordelen te bereiken. De dienstverlening is uniek in de markt, geheel transparant en duidelijk service- en resultaatgericht. Belangrijke peilers voor succes waarmee de organisatie het vertrouwen van KPN heeft gewonnen", aldus de betrokken inkopers van KPN.

Maximale controle en efficiëntie
René van Dijk, directeur Print Management: "We zijn zeer verheugd om met KPN samen te werken. Onze dienstverlening zal vanaf de advisering en inkoop alle activiteiten omvatten die de realisatie van drukwerkgerelateerde communicatiemiddelen ten doel hebben. KPN is door deze aanpak in staat om meer met het communicatiebudget te doen. Onze dienstverlening vindt binnen KPN plaats zodat een snelle, effectieve en efficiënte werkwijze is gewaarborgd."


Over Cendris
Cendris, een onderdeel van TNT Post, behaalde in 2006 een omzet van ¤ 186 miljoen en heeft 4.000 medewerkers in dienst. Het bedrijf biedt een compleet portfolio aan specialistische oplossingen voor directe communicatie, data en document management. Zo geeft Cendris advies over het vinden en behouden van klanten en biedt diensten aan op het gebied van callcenteractiviteiten, het printen van rekeningoverzichten en direct mail.





Ingezonden persbericht