Organisaties bundelen kracht rond nieuwsvoorziening naar de pers


DE MEERN, 20070312 -- Op initiatief van PR-bureau JansenJager, communicatietrajecten hebben afgelopen vrijdag meerdere landelijk bekende organisaties uit verschillende branches samen hun primeurs aan de pers aangeboden. Dit hebben ze gedaan op een gezamenlijke persconferentie genaamd `Primeurs in Première' in Central Studios. De vijf primeurs zijn zorgvuldig door JansenJager geselecteerd op basis van hun nieuwswaarde. De pers had op `Primeurs in Première' naast een grote hoeveelheid nieuws uit eerste hand, ook de gelegenheid om mensen uit de praktijk om een reactie te vragen om zo nog sneller een nog krachtiger verhaal te maken. Naast de media waren ook (belangen)vertegenwoordigers uit de verschillende branches aanwezig.

www.primeursinpremiere.nl
De unieke krachtenbundeling vond plaats in het kader van het 5-jarig jubileum van JansenJager. De belangstelling was erg groot. Als er wederom voldoende animo is, organiseert JansenJager binnenkort een tweede `Primeurs in Première'. Organisaties die interesse hebben, kunnen zich aanmelden via primeurs@jansenjager.nl. Meer informatie is te vinden op www.primeursinpremiere.nl.

Persconferenties zijn niet dood
Gwen Jansen, initiatiefneemster Primeurs in Première en eigenaresse van JansenJager, communicatietrajecten: "Ik geloof er heilig in dat organisaties elkaar op communicatief vlak nog veel meer zouden kunnen versterken. Zo ook op dit vlak. Je hoort vaak dat persconferenties dood zouden zijn. Ik geloof hier geen snars van. Het kunnen juist zeer waardevolle bijeenkomsten zijn voor zowel het journaille als de opdrachtgevers. Je moet er alleen wel een invulling aan geven die meer op de behoeftes van deze tijd is afgestemd. Door de grote tijdsdruk, stellen journalisten steeds hogere eisen aan persconferenties voordat ze er daadwerkelijk naartoe (kunnen) gaan. We hebben dan ook van te voren uitgebreid geïnventariseerd onder onze opdrachtgevers en mediacontacten wat ze van een persconferentie zouden vinden waar meerdere organisaties echt nieuws zouden brengen op een spectaculaire manier en er tevens veel branchegenoten van de primeurgevers aanwezig zouden zijn. Hierop werd zeer positief gereageerd. Vandaar dat we dit jaar op ons lustrum een voorzichtig begin hebben gemaakt met dit concept om te kijken of het aanslaat."

JansenJager
JansenJager, communicatietrajecten is het PR bureau waar `Durf en Drive' centraal staan. Zes PR-specialisten jagen elke dag op nieuwskansen voor hun opdrachtgevers. JansenJager is specialist als het gaat om het genereren van freepublicity voor haar opdrachtgevers maar biedt daarnaast complete communicatietrajecten aan. Van het creatieve denkwerk tot de perfecte uitvoering ervan. Van communicatieplannen, publiciteits- & reclamecampagnes, persberichten & mediacontacten, direct mailings, nieuwsbrieven & brochures, presentaties & trainingen, fondsenwerving, huisstijlen tot de realisatie van websites. Voor meer informatie kunt u terecht op www.jansenjager.nl.





Ingezonden persbericht