Ingezonden persbericht

METRO KRIJGT NIEUWE VORMGEVING

Amsterdam, 11 maart 2007

Dagblad Metro heeft vanaf maandag 12 maart een nieuwe vormgeving en indeling.

"De restyling van Metro komt op het juiste moment," aldus hoofdredacteur Rutger Huizenga. "Onze vormgeving was sinds onze laatste verandering in oktober 2004 wat belegen geworden. Metro staat sinds de komst in 1999 in Nederland voor constante vernieuwing en dat laten we met de invoering van dit nieuwe frissere design ook weer zien."

In de nieuwe indeling is meer ruimte gecreëerd voor het nieuwssegment, waar meer eigen nieuws en achtergrondverhalen gebracht zullen worden.

---

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Silvio de Groot, algemeen directeur en uitgever Metro Holland, 020 - 511 4000.

Metro wordt in Nederland van maandag t/m vrijdag in een oplage van 538.000 exemplaren gratis verspreid via NS-stations, McDonald's restaurants, postkantoren, Super de Boer supermarkten, RET Rotterdam, GVB Metro-stations Amsterdam, GVU Utrecht, Arriva Waterland, Q-Park parkeergarages, universiteiten en scholen. De 1,7 miljoen lezers (NOM Print Monitor 2006-1) zijn over het algemeen jong, welstandig, goed opgeleid en werkzaam of studerend.

Metro is het grootste en snelst groeiende dagblad van de wereld. Metro wordt uitgegeven in 69 edities in 20 landen in 18 talen in Europa, Noord- en Zuid-Amerika en Azië. Dagelijks lezen meer dan 18,5 miljoen mensen Metro.

http://www.metronieuws.nl/