Ingezonden persbericht


Persbericht

14 maart 2007

Unigarant verbetert online klantcommunicatie met Q-go

~ driejarige overeenkomst helpt verzekeraar contacten met relaties te optimaliseren ~

Verzekeraar Unigarant gaat het gebruik van de online vraagbaak van Q-go, producent van Customer Interaction Management-software, binnen zijn organisatie verder uitbreiden. Naast de online klanten zal de Q-go-technologie nu ook de eigen medewerkers en tussenpersonen helpen snel en eenduidig relevante antwoorden te krijgen op hun vragen en deze te analyseren. De twee bedrijven tekenden hiervoor een nieuwe, driejarige overeenkomst.

Unigarant wil uitgroeien tot de verzekeraar die zich onderscheidt met dienstverlening via het internet. Om dit doel te kunnen verwezenlijken, maakt het bedrijf al gebruik van Q-go's vraag- en antwoordfunctionaliteit op zijn eigen website en op het onderdeel 'Verzekeringen' op ANWB.nl. Dit om een goede service aan de klant en een hogere klanttevredenheid te bereiken.

Binnenkort gaan ook de tussenpersonen via het extranet en de eigen medewerkers via het intranet werken met de technologie van Q-go. Door het stellen van vragen aan de Q-go-software verkrijgen ze snel de juiste informatie, die ze vervolgens door kunnen geven aan de klanten van Unigarant. Deze vragen worden daarna gerapporteerd en geanalyseerd om te bepalen waar de wensen van de klanten liggen. Zo kunnen medewerkers en tussenpersonen makkelijker relevante antwoorden vinden en krijgt Unigarant een goed inzicht in de behoeften van zijn klanten, werknemers en intermediairs.

De uitbreiding van het gebruik van de vraagfunctionaliteit van Q-go past volgens Bas Meelker, distributiemarketeer internet bij Unigarant, binnen het sales service-concept van de verzekeraar. 'Wij willen het voor zowel particulieren als tussenpersonen en medewerkers van ANWB-verkooppunten mogelijk maken snel en eenduidig antwoorden op hun vragen te krijgen. Alleen op die manier kun je een goede dienstverlening via internet bieden. Daarbij waren onze service-medewerkers zo enthousiast over de Q-go-oplossing op onze website, dat we het ook intern uit gaan rollen om klanten uiteindelijk nog beter te helpen.'

Marcel Smit, CEO van Q-go, is verheugd over de verlenging van de samenwerking met Unigarant. 'Deze nieuwe overeenkomst bevestigt dat wij organisaties helpen bij het verkrijgen van klantinzicht, waardoor zij hun klantcontacten kunnen optimaliseren. Voor een dienstverlener als Unigarant is een goede interactie met zijn klanten via het internet en via andere kanalen van cruciaal belang. Ik ben blij dat wij dat mogelijk kunnen maken en dat we samenwerken om nog beter te voorzien in de behoeften van de relaties van Unigarant.'

(375 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Q-go
Q-go is een snelgroeiende internationale onderneming van Nederlandse oorsprong. De unieke Natural Language Search-technologie van Q-go ondersteunt alle belangrijke Europese talen en zorgt ervoor dat mensen in hun eigen bewoordingen een vraag kunnen stellen via interactieve kanalen. Customer Interaction Management-software van Q-go levert organisaties daardoor maximaal inzicht in het échte vraaggedrag van hun klanten of medewerkers. Q-go heeft vestigingen in Amsterdam, Bonn, München, Zürich, Madrid en Barcelona en ondersteunt organisaties als ING Postbank, PGGM, Deutsche Telekom, UWV, Deutsche Postbank, Unigarant, Fortis, La Caixa, BBVA en Telefonica.

Over Unigarant
Unigarant is specialist in schadeverzekeringen voor mobiliteit, recreatie en wonen. De schadeverzekeraar is marktleider in fiets-, bromfiets- en doorlopende annuleringsverzekeringen. Unigarant verkoopt haar verzekeringen via het intermediair, zoals assurantietussenpersonen, rijwielhandelaren, reisbureaus en diverse inkoopcombinaties. Unigarant is in 1972 opgericht en is 100% dochter van de ANWB. Haar doel is om consumenten in geval van schade weer snel in staat te stellen hun gevoel van zorgeloosheid terug te krijgen. Kenmerkend voor Unigarant is de continue aandacht voor de optimalisatie van diensten, producten en processen. Elke dag opnieuw vragen de 400 medewerkers zich af hoe het sneller en beter kan. Unigarant is scherp in schade.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Maud Geerbex of Jurriaan de Reu van LEWIS, Global Public Relations: Tel: + 31 (0) 40 235 46 00
Fax: + 31 (0) 40 235 46 01
E-mail: maudg@lewispr.com, jurriaandr@lewispr.com
Web: http://www.lewispr.com

LEWIS - Global Public Relations

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com
Agency blog: www.lewis360.com