Miko


OMZET MIKO 9 % HOGER

Turnhout, 14 maart 2007 - De op Eurolist by Euronext Brussels genoteerde koffieservice- en kunststofverpakkingsspecialist Miko behaalde over 2006 een omzet van 90,56 miljoen euro. Dit is een stijging met 9 % in vergelijking met het jaar voordien. Circa 75 % van de omzet is gerealiseerd in het buitenland.

De koffieserviceactiviteiten namen 56 % van de groepsomzet voor hun rekening, de overige 44 % was voor rekening van de kunststofafdeling.

De omzet van de koffieserviceafdeling nam toe met 8 % ten opzichte van 2005. Deze stijging kwam er door organische groei in Frankrijk, Nederland en Engeland, met toenames van respectievelijk 17 %, 5 % en 4 %. Voor Frankrijk speelt ook het feit dat Caf'équip voor het eerst voor de volle 12 maanden in de cijfers verwerkt zit. België was licht positief, en dit ondanks het volledig wegvallen in 2006 van de omzet van watercoolers en bijhorende waterflessen, door de overdracht ervan aan Sip-Well in de loop van 2005. In deze cijfers werd ook de omzet van Miko Leo Kaffee in Duitsland opgenomen.

De omzet van kunststofverpakkingen kende een stijging met 11 %. Dit is andermaal het gevolg van zeer goede prestaties neergezet door zowel de Belgische als Poolse kunststofdochters, die een omzetstijging realiseerden van respectievelijk 9 en 38 %. Frans Michielsen, CEO van de Miko-groep, commentarieert : "De stijging in beide vestigingen hangt samen met een aantal projecten die gedurende 2005 en 2006 werden binnengehaald, en die deels reeds in 2006 en in de loop van 2007 op kruissnelheid kwamen of zullen komen."

De financiële resultaten van 2006 zullen worden gepubliceerd einde maart 2007.

OVER MIKO
Miko is al meer dan 200 jaar actief in koffieservice en sinds een 30-tal jaren in kunststofverpakkingen, en werd in 1998 geïntroduceerd op Eurolist by Euronext Brussels. Miko volgt een "tweepijlerstrategie" waarbij de kernactiviteiten - koffieservice en kunststofverpakkingen - nagenoeg zelfstandige entiteiten zijn met elk hun eigen management, zodat beide activiteiten een eigen groeipad kunnen volgen. De groep stelt 540 mensen te werk en haalde in 2006 een omzet van 90,56 miljoen euro. Momenteel is 44 % hiervan voor rekening van de kunststofdivisie. De overige 56 % wordt gerealiseerd door de koffieserviceafdeling. Het is een internationale groep met eigen ondernemingen in België, Frankrijk, Nederland, Engeland, Duitsland, Polen, Tsjechië en Slowakije.

EINDE