Ingezonden persbericht


Persbericht:

"Ook punk webwinkels kennen groei in Nederland"

14 maart 2007

---------

Op internet geldt het principe van de Long Tail: in plaats van een klein populair aanbod kan je ook een uitgebreid gespecialiseerd assortiment bieden, waarmee je een grote groep consumenten weet te bereiken, al zijn deze verspreid over een grotere oppervlakte. Maar dit is op internet precies minder van belang.

Een goed voorbeeld hiervan is Ghetto Rock, een in Nederland gevestigde online punkwinkel (www.ghetto-rock.com). Door zich te specialiseren in enkele stromingen binnen de punkmuziek bereiken zij niet het gros van de Nederlandse maatschappij, maar zijn zij wel wereldwijd bekend in dit underground milieu. In de meeste landen bestaat er een grote "punkscene" en deze mensen zoeken overal naar hun geliefde muziek, die niet in de winkelstraat te verkrijgen is. Zo krijgt de webwinkel regelmatig vragen of bestellingen uit Europese landen, maar ook uit verre landen als Maleisië, Nieuw-Zeeland, Argentinië, enz.

Een opvallende trend binnen het punk circuit is dat uitwisselprogramma's en downloaden van muziek van weinig invloed blijken te zijn op de verkoop ervan. Door het bestaan van internetcommunities en het gratis downloaden van internet leren de mensen meer bands kennen en kopen vervolgens een elpee of cd, aldus Casper van Schaik van Ghetto Rock. De echte punkliefhebber blijft gehecht aan de cd, en liever nog... de ouderwetse vinyl.

Ghetto Rock blijft niet bij de pakken zitten en heeft besloten om binnenkort uit te breiden naar meer punkkleding. Het is ontzettend moeilijk om binnen Europa leuke punkkleding te vinden en bij Amerikaanse sites betaal je vaak hoge verzendkosten. Wat Europa nodig heeft, is een goede en betrouwbare punkzaak waar alles verkrijgbaar is.



Ingezonden persbericht