MediaPlaza


Datum: 15 maart 2007
Tijdstip: 09.00 - 17.00
Locatie: Media Plaza, Utrecht
Prijs: 699 euro

Schrijf u nu in en uw collega ontvangt 50% korting op de toegangsprijs

De moderne consument is geen kijker meer, maar een doener. Met de wereld aan de voeten van z'n muis. Een slimme marketeer springt daar dankbaar op in, door zijn klanten meer bij zijn bedrijfsprocessen te betrekken.

Brandgagement - 'het opzettelijk betrekken van klanten bij innovatie, merkbouw en/of marketing' - is 't bedrijfsproces waarbij de input van klanten naar 'assets' wordt omzet. Om daarmee de innovativiteit, het imago en/of de omzet te verhogen. In deze workshop inspireert Carl Mangold u met een duizelingwekkende hoeveelheid voorbeelden en ideeën, en onderbouwt Marco Derksen de waarde van brandgagement met harde cijfers en grafieken. En om al die inspiratie en informatie direct in daden om te zetten, stelt u 's middags - onder leiding van Carl en Marco - al uw eerste plannen op, om in úw onderneming met brandgagement aan de slag te gaan.

Brandgagement:
'Het opzettelijk betrekken van klanten bij innovatie, merkbouw en/of marketing'


1. Opzettelijk
Dat de klant het tegenwoordig voor het zeggen heeft, weten we inmiddels. Maar lang niet elk bedrijf ziet dit als een welkome, positieve ontwikkeling. Veel bedrijven worden zelfs steeds bánger voor hun klanten, en sluiten hun deuren steeds steviger af met hierarchiën, copyrights, patenten en gebruiksvoorwaarden. En áls er dan onverhoopt toch eens een klant 'lastig doet', zoeken zij hun heil in schademanagement en PR. Moderne bedrijven zien de input van hun klanten echter als waardevolle assets, en zetten hun deuren juist doelbewust open. Ze nodigen hun klanten uitdrukkelijk uit om hun wensen en ideeën kenbaar te maken, en hebben non-hierarchische processen ontwikkeld om met hun waardevolle input om te gaan.


2. Betrekken
Het betrekken van mensen gaat natuurlijk veel verder dan 'het ophangen van een ideeënbus'. Met brandgagement laten bedrijven hun klanten echt deelnemen aan hun bedrijfsprocessen innovatie, merkbouw en marketing. Ze behandelen hun klanten met respect, en geven ze zeggenschap. (Op z'n minst natuurlijk over hun eigen deel- en afname, maar soms gaat dit nog dit veel verder).


3. Klanten
Brandgagement gaat niet alleen om het betrekken van consumenten, maar ook om het betrekken van tussenpersonen zoals zakelijke afnemers, groothandels en detailhandels. Het is dus absoluut niet beperkt tot de B2C markt, sterker nog: juist in B2B valt er erg veel voordeel uit te halen.


4. Innovatie, merkbouw en marketing
Dit klinkt als 'alles wat uw bedrijf doet', maar dat ís het natuurlijk niet: 'financiën, management en human resources vallen er bijvoorbeeld buiten. Brandgagement gaat immers over uw merk; uw 'brand'. En dát wordt naar buiten toe vormgegeven door je innovatie, merkbouw en marketing / communicatie.

Doelstelling Masterclass
Brandgagement gaat dus niet om het simpelweg 'helemaal los gaan', maar om het strak gedefiniëeerd en afgebakend inzetten van de input van je klanten. Met de verhoging van uw innovativiteit, imago en winst als duidelijk gespecificeerd doel. Tijdens deze masterclass gaan twee doorgewinterde marketeers hier diep op in. Aan de hand van concrete pratijkvoorbeelden, businesscases en 'hands on' opdrachten krijgen deelnemers een goed overzicht van wat brandgagement inhoudt, en wat het kan betekenen voor uw organisatie.

Docenten
Carl Mangold (1964) startte zijn internetcarriere tien jaar geleden bij HCM/Clic, waar hij als creatief directeur verantwoordelijk was voor de websites van ondermeer Sony, Cisco en Jaarbeurs Utrecht. Daarnaast sleepte hij prijzen in de wacht voor de - in 1996 reeds met streaming video uitgeruste - filmsite 'Preview', van de eerste vrijwel volledig 'Consumer Generated' - en nog steeds online - website '14ekippetje.nl' en de CMG SolliChat, waarop je in een fotografische chat met tekstwolkjes kon solliciteren naar een leuke baan. Tegenwoordig werkt hij freelance voor diverse internet- en reclamebureaus, en maakt hij websites en dynamisch aangestuurde banners die de internetter deel laten uitmaken van de (marketing) communicatie. Met als mantra: 'Maak je klant de held, dan gaat de rest vanzelf'.
Marco Derksen is zelfstandig adviseur interactieve marketing. Als adviseur helpt hij bedrijven en instellingen bij het ontwikkelen en implementeren van marketing-strategieen die passen bij het continue veranderende medialandschap. Naast traditionele marketing-instrumenten is de laatste jaren vooral ervaring opgedaan met nieuwe media zoals social networks, weblogs en RSS.
Marco is daarnaast oprichter en drijvende kracht van Marketingfacts, een van de meest populaire marketing weblogs van Nederland. Marketingfacts is door de internationale lezers van het prestigieuze MarketingSherpa uitgeroepen tot het beste niet-Engelstalige marketingweblog van 2005.

Deelnemers ontvangen een usb-stick met content en videomateriaal dat tijdens deze masterclass wordt gebruikt. U kunt hier in uw organisatie direct mee aan de slag.

Wij zien u dan graag op donderdag 15 maart in Media Plaza. Wij verzorgen een laptop voor het interactieve programma. En natuurlijk koffie en een smakelijke lunch.

Neem voor meer informatie contact op met Justin Vijgen via telefoonnummer 030 291 4159 of justin.vijgen@mediaplaza.nl.

Schrijf u snel in voor deze unieke cursus

inschrijven

Voeg deze pagina aan de bookmarks van mijn profiel toe E-mail deze pagina naar een bekende Print deze pagina Download PDF-versie van deze pagina

> SESSIE ONLINE

____________ ____________ ____________ Log in op sessie online > BOOKMARKS

CC - some rights reserved
contact: Media Plaza, Jaarbeurs Hal 6, Croeselaan 6, 3521 CA Utrecht Tel: (030) 291 41 11 Fax: (030) 291 41 44
email: Sales and general questions: info@mediaplaza.nl - Technical & Web: webmaster@mediaplaza.nl
help: Nog hulp nodig? Klik hier.