nrc.next viert haar verjaardag met een feestelijke editie

nrc.next 1 jaar

DDK
Rubriek: Binnenland
Datum en tijd: 14-03-2007 10:10

nrc.next bestaat aanstaande donderdag 15 maart één jaar. Tegen de stroom van gratis kranten in, is deze betaalde ochtendtabloid een gat in de markt gebleken. nrc.next bereikt ruim 218.000 vooral hoger opgeleide jonge mediaconsumenten die bij nrc.next wél vinden wat andere kranten niet bieden; namelijk een échte kwaliteitstabloid die tegemoet komt aan de informatiebehoefte van deze doelgroep.

Resultaten
De oplage stijgt ook in het eerste kwartaal 2007 gestaag door. De doelstelling om binnen drie jaar 80.000 betalende lezers te binden lijkt zonder twijfel haalbaar.
De gemiddelde leeftijd van de lezers van nrc.next ligt ruim onder het landelijk gemiddelde van betalende krantenlezers. Daarbij trekt nrc.next vooral nieuwe lezers aan die niet eerder een betaalrelatie hadden met een van de andere PCM-titels.
Op de adverteerdersmarkt heeft nrc.next in een korte tijd een stevige positie opgebouwd in zowel de commerciële - als arbeidsmarkt voor starters en young professionals.

What's next?
nrc.next wil in 2007 doorgroeien naar een crossmedia informatiemerk. Naast de krant lanceert nrc.next in 2007 een serie gidsen in de vorm van een glossy en wordt in juni de introductie van een geheel eigen website verwacht. Het TV-programma 'who's next?' is in 2006 met 100 afleveringen een succes gebleken. Vanaf medio april staat een nieuwe serie van 50 afleveringen ingepland die 3x per dag wordt uitgezonden via RTLZ/7 en permanent via de websites van nrc.nl/whosnext en rtl.nl/actueel/whosnext.

15 maart nrc.next gratis
Op 15 maart viert nrc.next haar verjaardag met een feestelijke editie. Deze wordt bij wijze van hoge uitzondering gratis verspreid in een verhoogde oplage van 225.000 ex.

Noot voor de redactie (