Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

UTC stroomlijnt taxiaanvragen met Avaya IP Office

Verhoogde klantloyaliteit door snelle identificatie van specifieke klantgroepen

TER PUBLICATIE: 16 maart 2007

Nieuwegein - De Utrechtse Taxi Centrale (UTC) stapt over op IP Office van Avaya (NYSE: AV), leverancier van communicatieapplicaties, -software en -diensten aan de zakelijke markt. Telecomdienstenaanbieder en Avaya Business Partner BXT leverde het nieuwe communicatiesysteem aan UTC. De taxicentrale kan telefonische taxiaanvragen hiermee perfect stroomlijnen. In tegenstelling tot het voorgaande systeem stelt Avaya IP Office UTC in staat om klanten die veel taxi's inzetten, zoals hotels en ziekenhuizen, snel te identificeren en voorrang te geven. Hiermee verhoogt de taxionderneming de klantloyaliteit en realiseert de organisatie een belangrijk concurrentievoordeel. Daarnaast zijn de prestaties van medewerkers met het nieuwe systeem goed te meten en te verbeteren.

BXT benaderde UTC naar aanleiding van een artikel in vakblad Telecom Business Magazine. Hieruit bleek dat het nieuw geïmplementeerde systeem van de Utrechtse taxiaanbieder onvoldoende functionaliteit bood. Na een diepgaande behoeftenanalyse bood BXT UTC Avaya IP Office met Compact Contact Center, PC Wall Board, VoiceMail pro en CTI pro. Met deze combinatie profiteert UTC van een scherp inzicht in binnenkomende taxiaanvragen per klant. Bovendien kunnen telefooncentralemedewerkers met PC Wall Board bij piekbelasting direct de assistentie van de backoffice inroepen. Tevens is er een koppeling tussen Avaya IP Office en het rittenafhandelingssysteem. Op basis van het telefoonnummer van de klant hebben centralemedewerkers relevante klantgegevens hierdoor direct bij de hand.

"Telefonie is een cruciaal onderdeel voor onze activiteiten", zegt Duco Douwstra, voorzitter van UTC. "Bijna alle aanvragen komen immers binnen per telefoon. Doordat BXT de Avaya-oplossing precies heeft afgestemd op onze behoeften, kunnen we hier adequaat mee omgaan en specifieke klantgroepen bieden waar die recht op hebben. Verder maakt het systeem de introductie van effectieve loyaliteitsprogramma's mogelijk doordat we precies kunnen monitoren hoe vaak bepaalde klanten een beroep op ons doen. Dit alles biedt ons een flinke voorsprong op de concurrentie."

"Toen we het artikel in Telecom Business Magazine lazen, hebben we direct een kosteloze analyse van de problematiek aangeboden", zegt Kor Hello, commercieel directeur van BXT. "We hebben actie ondernomen en onze diensten aangeboden aan UTC. Het bedrijf stond open voor onze suggesties en profiteert nu van een systeem met veelzijdige functionaliteit. Avaya IP Office is binnen één dag geïmplementeerd met een minimale downtime. Dit project bewijst hoe belangrijk het is om je als IT-partner echt te verdiepen in de activiteiten van klanten."

Over Avaya

Avaya levert oplossingen voor Intelligent Communications waarmee klanten hun onderscheidend vermogen kunnen vergroten om zo de concurrentie voor te blijven. Meer dan een miljoen bedrijven over de gehele wereld, waaronder meer dan 90% van de Fortune® 500, vertrouwen op Avaya-oplossingen voor IP-telefonie, Unified Communications, Contact Centers en Communications-Enabled Business Processes. Avaya Global Services biedt organisaties van iedere omvang een uitgebreide dienstverlening en ondersteuning.

Ingezonden persbericht