Organische Zoekmachine Optimalisatie wint terrein


NIJMEGEN, 20070317 -- Zoekmachine Optimalisatie, het zorgen voor een goede positie binnen zoekmachines, zorgt voor een grote verandering op marketing gebied. Steeds meer bedrijven zijn zich ervan bewust dat commerciële websites er niet onderuit komen. Maar was het tot voor kort voldoende om de link te sponsoren, uit recent onderzoek blijkt dat potentiële klanten voornamelijk kijken naar websites die zonder dure marketing campagnes goed gepositioneerd zijn.

Organische, ook wel natuurlijke, Zoekmachine Optimalisatie is dé manier om te zorgen voor een goede positie. Door een combinatie van de juiste woorden op de juiste plaats en het aanmelden van de link bij de beste andere websites, zorgt u ervoor dat uw website gevonden wordt bij zoekwoorden die het beste op u van toepassing zijn. Staat uw website niet vermeld op de eerste twee pagina's, dan telt u eigenlijk niet mee.

`o, maar dan voeg ik toch wat keywords toe,' hoor ik menig webmaster zeggen tegen zijn klanten. Chantal Bakker van Global Lexis, Freelance Tekstschrijver, hoort het steeds vaker. Bedrijven betalen flink geld voor iets dat weinig tot geen effect heeft. Na wat mooie woorden laten ze zich over halen tot een duur extraatje voor hun website. Controleren wat het effect is kunnen ze zelf niet. En vaak wordt alleen de webmaster er beter van.

Zijn dat dan allemaal afzetters? Nee. Het probleem is dat Zoekmachine Optimalisatie, net als veel andere IT-technologieën, erg aan verandering onderhevig is. Was Zoekmachine Optimalisatie een aantal jaren terug nog een kwestie van techniek, nu is het veel meer een kwestie van taal. Taal en marketing. Iets waar webmasters maar zelden van op de hoogte zijn.

`Jammer,' zegt Bakker, `We moeten tenslotte samenwerken om te zorgen dat een website gevonden wordt. En een website die niet spontaan gevonden wordt, heeft verder weinig commerciële waarde. Die wordt alleen bezocht door vrienden en bekenden.'

Er zijn veel zogenaamde SEO-, Search Engine Optimization, bedrijven die een all-in pakket aanbieden. Design en optimalisatie. Dat leidt vaak tot teleurstellingen omdat zoekmachines zich hardnekkig verweren tegen softwarematige optimalisatie. Het alternatief, tekstschrijvers die de teksten zo aanleveren dat zoekmachines de uiteindelijke website goed indexeren, zijn schaars.

Global Lexis, Freelance Tekstschrijver, heeft zich in korte tijd een goede naam verworven. De vraag is groot, onderzoeken ondersteunen het nut en steeds meer bedrijven zien het belang van internet voor hun bedrijf. En bij Global Lexis kan men rekenen op een vakkundige ondersteuning. De combinatie van taal, techniek en marketing blijkt een goede mix.

Voor informatie kunt u terecht op www.freelancetekstschrijver.nl





GLOBAL LEXIS, Freelance Tekstschrijver