Gemeente Heerde


Persbericht

Datum: 19 maart 2007
Onderwerp: Gemeente Heerde start servicelijn voor Openbare Werken

Om de burger sneller van dienst te kunnen zijn, heeft de gemeente Heerde een servicelijn ingesteld voor Openbare Werken. Alle klachten over de openbare ruimte kunnen via de mail (servicelijnOW@heerde.nl) of telefonisch (0578-699599) direct worden doorgegeven aan deze afdeling.

Klachten die via de servicelijn Openbare Werken kunnen worden doorgegeven, betreffen bijvoorbeeld de groenvoorzieningen, openbare verlichting, riolering, straatmeubilair, verkeersvoorzieningen, watergangen, wegen en zwerfdieren. De servicelijn is bereikbaar op werkdagen van 08.30 - 16.00 uur.

Door rechtstreeks contact op te nemen met de servicelijn over deze onderwerpen, kan de afdeling sneller in actie komen om de problemen te verhelpen. In principe geldt een maximum termijn van vier weken, maar klachten met een hoge prioriteit of calamiteiten worden binnen een werkdag verholpen.

Bij calamiteiten is en blijft Openbare Werken ook buiten de genoemde kantooruren bereikbaar via het algemene telefoonnummer van de gemeente Heerde (0578-699494). Onder calamiteiten vallen zaken als rioolverstoppingen, gevaarlijke situaties, gaten in de weg etc.

Steekproefgewijs zal de burger ook worden gevraagd naar de kwaliteit van de dienstverlening, bijvoorbeeld de tijdsduur waarbinnen de melding ter hand is genomen en de wijze waarop dit is gebeurd.