Ingezonden persbericht


---- persbericht ----

Media Republic lanceert eerste interactieve autosport magazine ter wereld

Etihad Aldahar Spyker Formula One Team beleeft primeur met digitaal magazine

Amsterdam, 19 maart 2007 - Crossmedia bureau Media Republic is verantwoordelijk voor het nieuwe interactieve magazine van het Etihad Aldahar Spyker Formula One Team. Spyker Formula One Magazine is het eerste interactieve autosport magazine ter wereld. Het eerste nummer staat vanaf vandaag online op www.spykerF1magazine.com. Het magazine is gratis en verschijnt 17 keer per jaar - binnen 24 uur na iedere Formule 1 race - in het Nederlands en het Engels.

Spyker Formula One Magazine biedt exclusief nieuws van het Spyker Formula One Team, gecombineerd met algemeen nieuws over de afgelopen race. Het digitale magazine bladert als een 'echt' magazine, maar leunt zwaar op de mogelijkheden van flash, waardoor een volledig interactieve beleving wordt aangeboden. Het 52 pagina's tellende magazine maakt verder veel gebruik van bewegend beeld en geluidseffecten. Daarnaast wordt de lezer uitgenodigd om zelf foto's en video's in te sturen. Rik Werner, nu eindredacteur bij Formule 1 Race Report, begint 1 mei bij Media Republic als hoofdredacteur van het magazine.

In de eerste issue staan onder andere een special over de aanloop van Spyker naar het nieuwe seizoen met exclusieve video-opnames, een e-shop met Spyker merchandise en een interactieve spread met technische specificaties van de F8-VII, de racewagen van Spyker.

Media Republic CEO Bas Verhart: "Omdat het magazine volledig digitaal is worden we niet beperkt door een gelimiteerde oplage. Er zijn wereldwijd miljoenen fans dus het potentiële bereik is gigantisch. Vanwege de multimediale advertentiemogelijkheden - interactie, beeld, geluid - gaat dit ook voor adverteerders zeker een interessant nieuw kanaal worden."

Volgens Michiel Mol, Spyker's Director of Formula One, heeft het digitale blad de potentie om uit groeien tot een volwaardig race magazine met een wereldwijd lezerspubliek. "Ik verwacht er veel van. Het is een moderne manier om interactief met fans te communiceren. Fans kunnen het magazine echt ervaren, in plaats van alleen maar te lezen." ---- einde bericht ----

Over Media Republic - www.mediarepublic.com

MEDIA REPUBLIC is een van de leidende crossmediabedrijven, gespecialiseerd in de ontwikkeling van formats, content en campagnes voor internationale merken. MEDIA REPUBLIC maakt gebruik van innovatieve manieren om consumenten te raken in de echte wereld én de virtuele wereld. Er werken op dit moment 65 gepassioneerde professionals. MEDIA REPUBLIC is gevestigd in hartje Amsterdam.