Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

WUNDERLOOP lanceert CONNECT

Eerste marktplaats voor doelgroepgericht online adverteren

LUXEMBURG, 20 maart 2007 - WunderLOOP, Europees marktleider in geïntegreerde technologie voor doelgroepgerichte online communicatie, lanceert vandaag Connect: de eerste selfservice marktplaats ter wereld voor doelgroepgericht online adverteren. Met wunderLOOP Connect krijgen adverteerders en uitgevers vrije toegang tot gebruikersprofielen. Inzet daarvan voor op consumentengedrag gebaseerde communicatie leidt aantoonbaar tot verbeterde effectiviteit, efficiency en conversie.

Geen verspilling
WunderLOOP's innovatieve technologie maakt online adverteren met een groot bereik mogelijk en vermijdt daarbij verspilling, één van de belangrijkste uitdagingen voor adverteerders. De online adverteerder richt zich met wunderLOOP op het juiste moment met de juiste advertentie op de juiste persoon. Connect maakt dat vanaf nu bovendien voor de volledige online industrie mogelijk. Op de marktplaats is kwalitatief hoogwaardig en breed bereik te koop en worden zoveel mogelijk netwerken, websites en consumenten toegankelijk gemaakt. Ook kleinere websites kunnen met Connect zonder initiële kosten doelgroepgerichte reclamecampagnes op basis van consumentengedrag opzetten.

Controle
Uitgevers behouden volledige controle over gebruikersprofielen en inventaris. Zij bepalen welke criteria en/of data worden gebruikt, hoe deze worden verzameld en hoe (en of) deze met andere Connect-gebruikers worden gedeeld. Uitgevers kunnen bovendien tarieven bepalen voor gebruikers, voor elk creatief reclameformat en voor iedere plaatsing. Op deze manier kunnen ze zoveel mogelijk financieel voordeel behalen en zelf beslissen of ze met een adverteerder in zee gaan.

Doelgroepen
Verschillende bedrijven hebben hun online reclamecampagnes inmiddels met behulp van de technologie van wunderLOOP gebaseerd op consumentengedrag en hiermee aanzienlijk verhoogde opbrengsten en conversiewaarden gerealiseerd. WunderLOOP constateerde bij hen behoefte aan een verzameling van andere uitgevers en adverteerders om, gebruikmakend van vaste profielnormen, een select publiek op verschillende websites te kunnen bereiken, en aldus efficiënt en effectief toegang te krijgen tot doelgroepen. Met Connect zorgt wunderLOOP dat dit mogelijk is.

Open uitwisseling
WunderLOOP-voorzitter Michael Kleindl: "Wij hebben veel grote namen in de reclame-, consumenten- en mediawereld bijeengebracht om een onderneming op te bouwen die de online industrie ondersteunt, terwijl deze zich in hoog tempo ontwikkelt. Wij zijn er van overtuigd dat doelgroepgericht adverteren, gebaseerd op consumentengedrag, de online markt voor content-eigenaars zal transformeren. Het succes van de campagnes van onze klanten bewijst dit al. Om deze markt te ontwikkelen en te voldoen aan de behoeften van grootschalige adverteerders, is open uitwisseling, een marktplaats nodig. Adverteerders kunnen campagnes met een groot bereik opzetten en zich effectief op consumenten richten door efficiënt en lucratief gebruik te maken van de inventaris van uitgevers. Dit is een win-win-situatie en de reacties tot nu toe geven ons alle vertrouwen in de toekomst."

Lerend systeem
Connect is gebouwd op basis van de technologie van wunderLOOP. Deze is gedurende zeven jaar ontwikkeld en continu verbeterd in samenwerking met toonaangevende wiskundigen en reclame-experts. De technologie brengt het gedrag van gebruikers in kaart en verzamelt data in een gestandaardiseerd format. Het systeem leert vervolgens van gezamenlijk gedrag van gebruikers en implementeert normen voor criteria en doelgroepstructuren. Hieruit komt een kritieke massa van kwaliteitsgegevens en gebruikersprofielen voort, die interessant is voor adverteerders die grootschalige media willen gebruiken. Alle uitgevers die zich aansluiten bij Connect gebruiken de WunderLOOP-technologie op hun websites.

Online Advertising 4.0
WunderLOOP verwacht een industriebrede acceptatie van Connect en is van mening dat Connect een nieuwe fase van online marketing zal inluiden: Online Advertising 4.0.

Het begrip Online Advertising 4.0 werd voor het eerst door WunderLOOP gebruikt om aan te geven dat de reclame-industrie reeds drie cycli heeft doorlopen; "Het begon in 1996 met de komst van Advertising 1.0, de dagen van de banners en pop-ups," verklaarde Michael Kleindl, voorzitter van WunderLOOP. "In 2001 kwam de volgende golf (Advertising 2.0) toen Google en zoekmarketing het toneel beheersten. Advertising 3.0 kondigde het tijdperk aan van affiliate marketingbedrijven en prestatiegebaseerde marketing, zoals betaal-per-klik of betaal-per-aankoop. Hoewel Web 2.0 wordt gebruikt om het nieuwe consumenteninternettijdperk te beschrijven, tekent zich voor reclame nu een vierde generatie af: Online Advertising 4.0."

Online Advertising 4.0 brengt digitaal adverteren above the line en stelt adverteerders in staat om zich te richten op consumenten door traditionele merkopbouw-activiteiten. Door te adverteren op basis van consumentengedrag, kunnen adverteerders zich op een intelligente manier tot de consument richten. Zij kunnen zich baseren op een uitvoerig inzicht in de interesses van consumenten en op hun specifieke voorkeur voor producten op een gegeven moment en in real-time. Dit leidt tot een aanzienlijk hogere omzet voor adverteerders en bijgevolg tot hogere tarieven voor media-eigenaars.

Over wunderLOOP
WunderLOOP werd in 1999 opgericht door de online reclame- en technologiepioniers Ulrich Hegge en Frank Conrad. Zij hebben een unieke real-time technologie ontwikkeld voor doelgroeptargeting. Hiermee kunnen uitgevers, Internetaanbieders, adverteerders en website-eigenaren relevante en real-time marketingcampagnes , content én aanbiedingen presenteren aan gebruikers van alle vormen van digitale media, zoals websites, e-mail, mobiele services en Internet TV (IPTV).

Bekende investeerders, waaronder Klaus Hommels en Howard Hartenbaum, hebben kapitaal beschikbaar gesteld voor wunderLOOP's internationale uitbreiding en productontwikkeling. Klaus Hommels is van Niklas Zennström's Atomico Investments. Hij ontving in 2006 de "European Angel Investor of 2006" onderscheiding. Howard Hartenbaum is General Partner van Draper Richards en werd in 2006 uitgeroepen tot topverstrekker van durfkapitaal op de Forbes Midas List. Bedrijven als AOL Duitsland, T-Online, Tiscali, Lycos, AdLINK en Freenet vertrouwen op de technologie van wunderLOOP om de juiste reclame, informatie en productaanbiedingen op het juiste moment te leveren. wunderLOOP is een fervent voorstander van de privacy van consumenten en is daarom trots op de certificering door de technologie- en privacyautoriteit TÜV Rhineland, voor zijn naleving van Europese privacywetgeving op het gebied van persoonsgegevens. wunderLOOP ontving in 2007 de jaarlijkse 'Red Herring 100 Europe' onderscheiding van Red Herring Magazine. Deze lijst van 100 Europese bedrijven geeft een overzicht van voorlopers op het gebied van internationale innovatieve technologie. wunderLOOP ontving ook de '2007 European Seal of Excellence' van de European Multimedia Forum voor een excellente prestatie in innovatieve marketing. Deze award ging eerder naar bedrijven als Nokia, Strato en Zanox. De statutaire zetel van wunderLOOP is gevestigd in Luxemburg; het hoofdkantoor bevindt zich in Hamburg, Duitsland. Het bedrijf heeft andere vestigingen in Madrid, Londen en Amsterdam. Uitbreiding is voorzien. Michael Kleindl is voorzitter. Contact voor wunderLOOP:
Kathy Johnson, Consort Partners
Email: wunderLOOP@consortpartners.com of kathy.johnson@us.wunderLOOP.com