Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Recente verbeteringen in product versnellen groei
NEDSTAT BEREIKT MIJLPAAL VAN 1.000 SITESTAT KLANTEN

Amsterdam, 20 maart 2007 - Nedstat maakt bekend de mijlpaal van 1.000 Sitestat klanten te hebben bereikt. De continue groei van het aantal klanten toont aan dat Nedstat's belangrijkste focuspunten gewaardeerd worden: website analytics gemakkelijk, helder en toegankelijk maken en een best-in-class consultancy en support organisatie. Recente nieuwe klanten zijn onder meer de Nationale Bank van België (BE), Sofaxis (FR), Endress + Hauser (DE), SigmaKalon (NL), Travelex (UK) en InfoJobs (ES).

De versnelde groei in het aantal klanten volgt op een extreem productief jaar in de ontwikkeling van Sitestat in 2006. Met 14 product releases, waaronder een hoogst intuïtieve nieuwe interface, geavanceerde campagne analytics, een op open standaard gebaseerde API en Office Link(tm), heeft Sitestat meer dan beantwoord aan de toenemende eisen van klanten en haar marktleidende positie opnieuw bevestigd.

Ook in 2007 verwacht Nedstat met veel belangrijke vernieuwingen te komen. In januari werd al Direct View(tm) geïntroduceerd, de meest uitgebreide en intuïtieve overlay web metric solution in de markt op dit moment.

Nedstat Consultancy, begin 2006 gestart, hielp in het eerste jaar meer dan 150 klanten bij het verbeteren van de zakelijke besluitvorming en het realiseren van online success. Om aan de groeiende vraag van klanten te kunnen voldoen, zullen de consultancy activiteiten in 2007 sterk worden uitgebreid.

Michael Kinsbergen, CEO Nedstat: "Voor klanten is het belangrijkste dat zij analytics op een effectieve manier in hun organisatie gebruiken, waardoor hun online kanaal steeds verbeterd kan worden. Wat Nedstat daarom steeds te doen staat, is het gebruik van Sitestat zo makkelijk mogelijk te maken, zowel voor de individuele gebruiker als voor de organisatie. De enorme groei van het aantal klanten is een blijk van waardering voor de enorme vooruitgang die Nedstat het afgelopen jaar heeft geboekt met het product, Nedstat Consultancy en de support teams."

In het eerste kwartaal van 2007 verwacht Nedstat recordcijfers te rapporteren voor zowel het aantal klanten als de omzet.

Over Nedstat

Nedstat is Europees marktleider in website analytics.

De Nedstat producten en services stellen bedrijven en organisaties in staat het rendement van hun online communicatie en business te verbeteren. Doel is website analytics simpel, duidelijk en toegankelijk te maken. Service, state of the art technology, persoonlijke support en kwaliteit staan daarbij centraal.

Nedstat telt 140 medewerkers in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Spanje en het Verenigd Koninkrijk.

Tot de klantenkring behoren gerenommeerde en wereldwijd opererende ondernemingen zoals ASICS Europe, Danone, Electrabel, Ernst & Young, KarstadtQuelle, Panasonic, Renault en Wolters Kluwer, alsmede diverse overheidsinstanties en non-profitorganisaties.

Nedstat heeft verschillende onderscheidingen gekregen, waaronder 6 opeenvolgende notaties in de Deloitte Technology Fast 500 EMEA. Accreditaties van onafhankelijke, toonaangevende instituten in Europa, zoals ABC electronic en OJD, garanderen dat metrics van klanten in overeenstemming zijn met de gestelde standaarden.

Voor meer informatie over dit bericht kunt u zich wenden tot: Nedstat B.V., Michael Kinsbergen, telefoon +31 (0) 20 519 54 01, e-mail press@nedstat.com.

Voor meer informatie over Nedstat, ga naar www.nedstat.com