Voortaan online geld opnemen bij DEFAM Plus

Modern Media ontwikkelt online self-service applicatie voor financieringsbedrijf



AMERSFOORT, 20070322 --
DEFAM Plus, dochteronderneming van Fortis, biedt haar klanten vanaf heden een nieuwe service aan. Het financieringsbedrijf, dat doorlopende kredieten en persoonlijke leningen levert aan consumenten, heeft in samenwerking met IT-bedrijf Modern Media een oplossing ontwikkeld waarmee klanten voortaan ook via internet geldopnameverzoeken kunnen aanvragen. Hierdoor is het mogelijk om zelf via de pc de overboekingen uit te laten voeren.



Alfam Consumer Credit Nederland, gevestigd in Bunnik, is een holding waaronder een aantal financieringsmaatschappijen onder eigen label actief zijn. Alfam is al geruime tijd een van de grootste spelers in de financieringsbranche. Meer dan vijfentwintig jaar is Alfam onder haar merknaam DEFAM een gerenommeerde financieringsmaatschappij in de markt van de Professionele Krediet Bemiddelaars. Zie voor meer informatie www.defam.nl.

DEFAM Plus is een label van financieringsbedrijf DEFAM en een dochteronderneming van Fortis. Voor DEFAM Plus heeft Modern Media uit Amersfoort een toepassing ontwikkeld waarmee klanten voortaan via internet dispositieverzoeken kunnen aanvragen. Daardoor kan de klant gemakkelijk en snel geld opnemen van zijn doorlopende krediet. Aan de hand van deze applicatie worden zijn gegevens ingelezen bij DEFAM Plus, waarna beoordeeld wordt of de klant voldoet aan de eisen. Vervolgens kan de klant al dan niet geld opnemen via zijn betaalrekening. Deze geautomatiseerde 'self-service' dienst is ontwikkeld en in een beveiligde omgeving gehost door Modern Media, maar het zijn de klanten van DEFAM Plus die ermee aan de slag gaan. Groot voordeel is dat zij thuis hun overboekingen kunnen aanvragen. Bovendien levert het ook efficiency op voor DEFAM Plus. De kans op fouten verkleint aanzienlijk, niet alleen doordat de klant nu alles zelf beheert, maar ook doordat alles geautomatiseerd verloopt.

Corine Odijk, Hoofd Customer Services en Bianca de Brouwer, Channelmanager van DEFAM Plus: "Onze doelen met het bieden van de nieuwe oplossing waren duidelijk: meer rendement door handelingen per dispositieverzoek te automatiseren én meer service richting de klanten. Sinds de lancering bevalt de nieuwe service zeer goed. Vooral klanten die de functie internetbankieren reeds gebruiken, zijn erg positief over de webapplicatie en maken er geregeld gebruik van. De nieuwe toepassing is op dit moment enkel voor DEFAM Plus geïmplementeerd, in de loop van de tijd willen we alle DEFAM labels door Modern Media laten hosten. De applicatie is te bereiken via www.defamplus.nl Waarom Modern Media? Dat is geen toevallige keuze; Modern Media is een flexibel bedrijf dat goede kwaliteit levert. We rekenen op een prettige samenwerking."

Over Modern Media
Modern Media is een professionele en innovatieve organisatie die online oplossingen voor Interactie en Communicatie Management (ICM) biedt aan organisaties. Hierdoor kunnen organisaties effectiever met hun doelgroepen communiceren en interacteren, kortom 'Making You Interact Smarter'. Met deze oplossingen realiseren klanten van Modern Media meer omzet, lagere kosten en een hogere servicegraad. Zie voor meer informatie www.modernmedia.nl.



Ingezonden persbericht