Ingezonden persbericht


persbericht

WUNDERLOOP in Red Herring top100 lijst

Lijst voor Europa's meest innovatieve technologiebedrijven

LUXEMBURG, 21 maart 2007 - WunderLOOP, Europees marktleider in geïntegreerde technologie voor doelgroepgerichte online communicatie, is genomineerd voor de jaarlijkse "Red Herring 100 Europe" lijst van Red Herring Magazine. Deze lijst van 100 private Europese ondernemingen geeft een overzicht van voorlopers op het gebied van internationale innovatieve technologie. Red Herring signaleerde eerder Google en Ebay in hun begintijd als bedrijven die onze manier van leven en werken zouden gaan veranderen.

WunderLOOP voorzitter Michael Kleindl: 'We zijn er trots op dat we uit meer dan 700 bedrijven zijn genomineerd voor deze lijst. Dit is een erkenning voor onze onderscheidende technologie voor doelgroepgerichte online communicatie en de significante resultaten die klanten van wunderLOOP hebben behaald door het gebruik van deze technologie.'

Red Herring ontving 700 aanmeldingen. De redactie heeft alle deelnemers grondig beoordeeld op basis van financiële gegevens en subjectieve criteria, zoals de kwaliteit van management, de uitvoering van de strategie en de bijdrage aan onderzoek en ontwikkeling. De 100 bedrijven die op zijn genomen op de Red Herring 100 zijn voorlopers in technologische ontwikkelingen die ons leven ingrijpend veranderen.

WunderLOOP's innovatieve technologie maakt online adverteren met een groot bereik mogelijk en vermijdt daarbij verspilling, één van de belangrijkste uitdagingen voor adverteerders. De online adverteerder richt zich met wunderLOOP op het juiste moment met de juiste advertentie op de juiste persoon. WunderLOOP lanceerde eerder deze week Connect: de eerste selfservice marktplaats ter wereld voor doelgroepgericht online adverteren. Met wunderLOOP Connect zijn gebruikersprofielen vanaf nu voor de volledige online industrie toegankelijk. Op de marktplaats is kwalitatief hoogwaardig en breed bereik te koop en worden zoveel mogelijk netwerken, websites en consumenten toegankelijk gemaakt.

Over wunderLOOP
WunderLOOP werd in 1999 opgericht door de online reclame- en technologiepioniers Ulrich Hegge en Frank Conrad. Zij hebben een unieke real-time technologie ontwikkeld voor doelgroeptargeting. Hiermee kunnen uitgevers, Internetaanbieders, adverteerders en website-eigenaren relevante en real-time marketingcampagnes , content én aanbiedingen presenteren aan gebruikers van alle vormen van digitale media, zoals websites, e-mail, mobiele services en Internet TV (IPTV).

Bekende investeerders, waaronder Klaus Hommels en Howard Hartenbaum, hebben kapitaal beschikbaar gesteld voor wunderLOOP's internationale uitbreiding en productontwikkeling. Klaus Hommels is van Niklas Zennström's Atomico Investments. Hij ontving in 2006 de "European Angel Investor of 2006" onderscheiding. Howard Hartenbaum is General Partner van Draper Richards en werd in 2006 uitgeroepen tot topverstrekker van durfkapitaal op de Forbes Midas List.

Bedrijven als AOL Duitsland, T-Online, Tiscali, Lycos, AdLINK en Freenet vertrouwen op de technologie van wunderLOOP om de juiste reclame, informatie en productaanbiedingen op het juiste moment te leveren. wunderLOOP is een fervent voorstander van de privacy van consumenten en is daarom trots op de certificering door de technologie- en privacyautoriteit TÜV Rhineland, voor zijn naleving van Europese privacywetgeving op het gebied van persoonsgegevens.

wunderLOOP ontving in 2007 de '2007 European Seal of Excellence' van de European Multimedia Forum voor een excellente prestatie in innovatieve marketing. Deze award ging eerder naar bedrijven als Nokia, Strato en Zanox.

De statutaire zetel van wunderLOOP is gevestigd in Luxemburg; het hoofdkantoor bevindt zich in Hamburg, Duitsland. Het bedrijf heeft andere vestigingen in Madrid, Londen en Amsterdam. Uitbreiding is voorzien. Michael Kleindl is voorzitter. Over Red Herring Magazine
Red Herring is een insider's guide voor de technologische branche. Het bevat ongeëvenaarde inzichten met betrekking tot technologische ontwikkelingen, van internet tot draadloze communicatie en digitaal entertainment. Red Herring's artikelen over hoe innovatie en ondernemerschap de zakenwereld veranderen en hoe de technologische branche de wereld verandert voorzien lezers van een grondig inzicht in durf kapitaal en de aandelenmarkten. Red Herring wordt in de snel veranderende zakenwereld van tegenwoordig erkend als een essentiële bron van informatie die de goede antwoorden heeft voordat iemand er aan heeft gedacht de vraag te stellen. Meer informatie over Red Herring is te vinden op: www.redherring.com.