AutoRai

'Tigra couture' op de catwalk bij Opel

(3/22/2007)
Het kan niet missen: de modeshow die Opel met het trendy Spaanse modemerk Mango organiseert, wordt het absolute hoogtepunt van de Ladiesâ Day tijdens de AutoRAI 2007, op dinsdag 3 april.

Alle ingrediënten zijn aanwezig voor een spectaculaire vertoning: de Opel Tigra TwinTop - het mooiste model op de catwalk, de door prachtige modellen getoonde collectie van Mango en de toeschouwers - vrouwen die houden van mode én autoâs en daarom naar de Ladiesâ Day komen.

Mango en Opel hebben elkaar gevonden. Beide richten zich tot dezelfde doelgroep: de trendy jonge vrouw. Opel vooral met de Tigra TwinTop en Mango met haar fraaie collecties en bijbehorende accessoires. âElke straat is een catwalk en dat geldt niet alleen voor mensen en hun kleding, maar ook voor autoâsâ, verklaart Olivier Danan, Director Marketing Communication voor Opel, de samenwerking met Mango. âDe auto wordt meer dan ooit beschouwd als een chique accessoire die moet passen binnen een totale stijlvolle look.â

Opel gaat met Mango aandacht trekken op de Ladiesâ Day. De eerste modeshow begint op dinsdag 3 april om 13.00 uur. Die show wordt vervolgens elk uur herhaald tot 19.00 uur en is uiteraard toegankelijk voor al het publiek. Voor 25 gelukkigen is echter een VIP-kaart beschikbaar. Onderdeel van Opels campagne rond de samenwerking met Mango en Ladiesâ Day is een contest op Internet (www.opel.nl) waarbij de deelnemende vrouwen kans maken op een van de 25 VIP-kaarten voor twee personen. Die VIPâs krijgen een prachtig dagprogramma als gasten van Opel. Onder meer maken zij kennis met actrice en Opel-rijdster Victoria Koblenko, die ook de modeshow presenteert. Ook gaan ze zelf naar de AutoRAI met een Tigra TwinTop die ze de hele dag tot hun beschikking hebben. Uiteraard compleet met een VIP-parkeerplaats recht vóór de RAI hoofdingang...

De Tigra TwinTop is tweeënhalf jaar geleden gelanceerd. De fraai gelijnde vierseizoenencabrio is met name geliefd bij stijlvolle, modebewuste jonge vrouwen. âOnze doelgroepen zijn dezelfde als die van Mango, dus het was een logische stap om de aantrekkelijkheid van onze producten samen te promotenâ, aldus Olivier Danan. De campagne omvat verschillende acties, waaronder de modeshow tijdens Ladiesâ Day op de AutoRAI 2007.

De Tigra-Mango campagne bestaat verder onder meer uit gezamenlijke reclame-uitingen via internet en tijdschriften. âTigra coutureâ zoals die straks op de catwalk bij Opel live is mee te beleven.

De Opel Tigra TwinTop is een mooi gelijnd, sportief tweezits model met een elektrohydraulisch bediend stalen dak dat in no-time kan worden gesloten dan wel geopend. De auto is uitgerust met een schone, zuinige en krachtige 1.4 liter motor in combinatie met vijfbak of automaat of met een sterke 1.8 liter met vijfbak. De prijzen beginnen al bij ⬠19.995,- voor de Tigra TwinTop Rhythm met standaard radio, CD- en mp3-speler. De nog rijker uitgeruste Tigra TwinTop Temptation is er al vanaf ⬠22.895,-.

Behalve de Tigra TwinTop showt Opel op de AutoRAI nog veel meer blikvangers, zoals de Opel GTC Concept, de Opel GT, de Opel Corsa OPC en de Opel Antara. En al die nieuwe modellen pronken op een van de meest opvallende stands op de AutoRAI. Niet voor niets sleepte het Opel-standconcept op de Autosalon van Genève begin deze maand de prijs voor beste stand in de wacht.