Ingezonden persbericht


PERSBERICHT Delta Lloyd Verzekeringen

Amsterdam/Baarn, maandag 26 maart 2007

Nieuwe autoverzekering compenseert schadelijke CO2-uitstoot

Delta Lloyd start duurzaam & groen initiatief

Amsterdam/Baarn - De grootste bijdrage in de uitstoot van verontreinigde stoffen door wegverkeer is afkomstig van personenauto's. Omringd door bomen lanceerde verzekeraar Delta Lloyd vandaag in het Bomencentrum Nederland de Delta Lloyd Duurzaam: Groene Autoverzekering. Dit gebeurde in aanwezigheid van afgevaardigden van de Nationaal Klimaatcampagne HIER, het International Tree Fund en Stichting Milieukeur (SMK). Met dit nieuwe duurzame initiatief wordt de schadelijke CO2-uitstoot van auto's gecompenseerd. Zo plant Delta Lloyd voor elke afgesloten autoverzekering gedurende de looptijd jaarlijks zeven bomen in duurzame bossen. Daarnaast wordt via de Delta Lloyd Duurzaam: Groene Autoverzekering ook de premie duurzaam belegd. De Delta Lloyd Duurzaam: Groene Autoverzekering ontving vandaag het HIER beeldmerk als teken dat deze verzekering klimaatneutraal is. Deze verzekering is het eerste product binnen de nieuwe Duurzaam Productlijn van Delta Lloyd. Delta Lloyd helpt met dit nieuwe initiatief particulieren en ondernemers bij te dragen aan een beter milieu.

Amsterdam/Baarn, maandag 26 maart 2007 - Erica Blom (2e van rechts), directeur Marketing & Verkoop Delta Lloyd Verzekeringen, de Nationaal Klimaatcampagne HIER, het International Tree Fund en Stichting Milieukeur planten bomen op het terrein van het Nederlands Bomencentrum. Dit gebeurde vandaag bij de lancering van de Delta Lloyd Duurzaam: Groene Autoverzekering. Een nieuwe duurzaam initiatief waarbij voor iedere afgesloten verzekering jaarlijks zeven bomen in duurzame bossen worden aangeplant ter compensatie van de schadelijke CO2-uitstoot van auto's en de premie duurzaam wordt belegd. Fotograaf: Bastiaan van Musscher

Erica Blom, directeur Marketing & Verkoop Delta Lloyd Verzekeringen: "Deze duurzame verzekering past binnen onze filosofie waarbij we niet alleen rekening houden met het individu, maar ook met de veranderende wereld rondom het individu. Sociale en maatschappelijke verantwoordelijkheid is een vanzelfsprekend onderdeel van ons bestaansrecht. De klimaatverandering is een feit en een reden van zorg. Groen ondernemen is daarom geen hype, maar een must. Uit onderzoek blijkt dat 55% van de bevolking zegt acties te willen ondernemen met betrekking tot maatschappelijk verantwoord consumeren. Als verzekeraar helpt Delta Lloyd met dit initiatief particulieren en ondernemers bij te dragen aan een beter milieu."

Initiatief ondersteund door diverse NGO's
De Nationaal Klimaatcampagne HIER, het International Tree Fund en SMK ondersteunen het initiatief en waren vandaag aanwezig bij de lancering. De Delta Lloyd Duurzaam: Groene Autoverzekering ontving het HIER beeldmerk als teken dat deze verzekering klimaatneutraal is. Sible Schöne, inhoudelijk coördinator van de Nationaal Klimaatcampagne HIER: "Wij werken graag samen met organisaties die hetzelfde doel nastreven: het aanpakken van het klimaatprobleem. Het stimuleren van klimaatvriendelijke producten bij de consument is daarbij belangrijk. Wij nodigen alle bedrijven uit om klimaatvriendelijke producten op de markt te brengen of actiever te promoten." De Delta Lloyd bomen worden geplant door het International Tree Fund (ITF) in daarvoor speciaal geselecteerde duurzame bossen. Het ITF verzorgt het beheer en de controle hierop. Ineke Vlot, manager non-food van SMK: "Delta Lloyd heeft een Duurzaamheidsbarometer voor de Delta Lloyd Duurzaam: Groene Autoverzekering aangevraagd. Delta Lloyd is de eerste financiële dienstverlener die hiermee samen met SMK het initiatief neemt tot de ontwikkeling van een Duurzaamheidsbarometer. Als we zo'n Duurzaamheidsbarometer voor groene autoverzekeringen hebben vormgegeven, kan Delta Lloyd haar product laten certificeren met een onafhankelijk kwaliteitslabel dat de klant helpt om te kiezen voor een duurzame schadeverzekering."

Ook GroenLinks en VVD juichen toe dat Delta Lloyd met deze nieuwe autoverzekering een groene keuze biedt. Voor GroenLinks is milieu een essentieel onderdeel waar ze voor staan en zij zijn zeer verheugd dat ook het bedrijfsleven dit signaal begint op te pakken. Femke Halsema, fractievoorzitter GroenLinks: "Zorg voor het milieu is geen zaak meer van politiek links of rechts zijn. Zorg voor het milieu is een zaak voor ons allemaal. De CO2-compensatie van de Delta Lloyd Duurzaam: Groene Autoverzekering is zo'n initiatief dat zorg voor het milieu eenvoudiger maakt." Mark Rutte, fractievoorzitter VVD: "In de strijd tegen de CO2-uitstoot moeten we het probleem bij de bron aanpakken. Dus bijvoorbeeld: schonere auto's en roetfilters. Maar, laten we niet vergeten dat iedereen zijn steentje kan bijdragen. Daarom verdienen groene initiatieven als deze verzekering lof en vooral navolging."

Voor meer informatie over de partijen die de Delta Lloyd Duurzaam: Groene Autoverzekering ondersteunen, klikt u hier.

Duurzaam consumeren
De behoefte aan groene initiatieven is groot. Uit onderzoek blijkt dat 25% van de bevolking zichzelf ziet als maatschappelijk verantwoorde consument. 30% van de bevolking wil bewust/duurzaam kopen en 22% van de bevolking wil producten kopen die milieuvriendelijk zijn of een milieukeurmerk bezitten. Voor bedrijven wordt het op termijn zelfs een wettelijke plicht van overheden om maatschappelijk verantwoorde diensten af te nemen voor hun wagenparken.

Over Delta Lloyd Verzekeringen
Delta Lloyd Verzekeringen is een full service toegankelijke verzekeraar die vanuit integer ondernemerschap bouwt aan een zekere toekomst voor zijn klanten met name via het professionele intermediair. Delta Lloyd Verzekeringen maakt onderdeel uit van Delta Lloyd Groep. Als klant- en servicegerichte financiële dienstverlener biedt Delta Lloyd Groep haar klanten zekerheid, zowel door het verzekeren van risico's en inkomen als door vermogensvorming. Delta Lloyd Groep doet dit onder de sterke merknamen Delta Lloyd, OHRA en ABN AMRO Verzekeringen en biedt zo een breed assortiment producten en diensten via het distributiekanaal dat de consument zelf kiest.

Meer weten? Kijk op www.deltalloyd.nl/duurzaam


- Einde persbericht -