Ingezonden persbericht


Persbericht

Kleertjes.com genomineerd als Beste webwinkel Nederland 2007

Doetinchem, 16 maart 2007 - De Stichting Nationale Thuiswinkel Awards heeft de website www.kleertjes.com genomineerd als Beste Webwinkel Nederland 2007 in de categorie Speciaalzaken Mode. Twee jaar geleden werd kleertjes.com genomineerd als beste starter 2005 en behaalde de tweede plaats. Nu zet kleertjes.com in op de hoofdprijs: Beste webwinkel Nederland 2007. Ze gaat de strijd aan met ondermeer: Hunkemöller, Esprit en H&M. Maar liefst 177.000 consumenten brachten hun stem uit en nomineerden 90 webwinkels in verschillende categorieën.

Dit jaar worden voor de zesde keer de Nationale Thuiswinkel Awards uitgereikt, waaronder de Award voor Beste Webwinkel Nederland 2007. Vanaf begin maart wordt het onafhankelijk consumentonderzoek uitgevoerd onder alle genomineerde webwinkels. Uiteindelijk mag de webwinkel met het allerhoogste rapportcijfer zich de Beste webwinkel van Nederland noemen. Fons van Westerloo -CEO van RTL Nederland- ziet als voorzitter van de publieksjury toe op het verloop van de Publieksprijzen 2007. De winnaar wordt bekend gemaakt op 29 maart 2007 tijdens een gala-avond in Grand Hotel Huis ter Duin in Noordwijk aan Zee. Initiatiefnemer en directeur van kleertjes.com Claudia Bruil is enthousiast: "Dit is natuurlijk fantastisch! Een kroon op ons werk. Toen ik bijna vier jaar geleden met een kleine partij merkkleding op een zolderkamer begon, kon ik me dit niet bedenken. Na de geboorte van mijn tweede kind, had ik nauwelijks tijd om naar de stad te gaan en op internet was moeilijk leuke kinderkleding te vinden. Een goede online kindermodewinkel met een uitgebreid assortiment bestond nog niet, dus ben ik er mee begonnen. Onze kracht is dat we veel merken aanbieden. Zowel nieuwe collectie, als die van het jaar daarvoor met minstens 50 procent korting. Winkelen via internet bespaart tijd en is veilig. In alle anonimiteit en rust kunnen klanten hun bestelling uitzoeken. Kleding kan geruild worden en er zijn verschillende betalingsmogelijkheden. Sinds eind 2005 hebben we ook een winkel op De Veentjes in Doetinchem. Een deel van onze klanten vindt het fijn om eerst de kleding te zien en te passen. Daarnaast is er persoonlijk advies. Uitgegroeid ben ik nog zeker niet. We kijken momenteel uit naar een ander bedrijfspand en ook het merkenaanbod blijft groeien. Dit najaar is ook Cakewalk, Oilily, Jeep en Gaastra op de website en in de winkel verkrijgbaar."

Over Stichting Nationale Thuiswinkel Awards
De Stichting Nationale Thuiswinkel Awards is een initiatief van Thuiswinkel.org, de branchevereniging voor bedrijven die producten en/of diensten op afstand verkopen aan consumenten. Deze Stichting is opgericht in juli 2001 met als doelstelling het organiseren van onafhankelijke Award-verkiezingen voor de branche. Met de uitreiking van de Awards wil de stichting een positieve bijdrage leveren aan het zelfbewustzijn van de branche, zowel intern (bedrijven die verkopen op afstand aan consumenten) als extern (consumenten).