Ingezonden persbericht
PERSBERICHT CULTUUR/MEDIA
Maandag 26 maart - 08.15 uur
http://www.nightlivexs.com | http://www.livexsdigitaal.com
--
Wilbert Stuifbergen wordt uitgever LiveXS, Mike Iking treedt toe als
commercieel manager ALLXS BV
LiveXS en ALLXS BV voeren reorganisatie door
Per 1 april gaat Wilbert Stuifbergen de uitgeeftaken van LiveXS
Popmagazine overnemen van algemeen directeur en aandeelhouder Klaas
Leegwater. Voormalig Hedon-manager Mike Iking zal vanaf 1 april
toetreden tot de organisatie en leiding gaan geven aan de
commerciële afdeling van ALLXS BV. Ook de online-afdeling van LiveXS
krijgt met de komst van Pim van de Werken zijn eerste direct
verantwoordelijke. De redactionele samenstelling van het grootste
muziekblad van Nederland en Vlaanderen zal bij de reorganisatie niet
veranderen.
Wilbert Stuifbergen is al sinds oprichting in 1995 betrokken bij
LiveXS in uiteenlopende functies van hoofdredacteur en bladmanager.
Iking werkte na zijn vertrek als algemeen manager bij popzaal Hedon
Zwolle vanaf vorig najaar als zelfstandig adviseur en werd directeur
van Cultuurwerkplaats R10. Iking gaat zijn werk voor ALLXS combineren
met zijn adviseurschap voor het Fonds voor Podiumprogrammering en
Marketing (FPPM). Marketing en het jaarlijkse Lezersonderzoek van
LiveXS en ALLXS-activiteiten vallen vanaf 1 april beide onder de
verantwoordelijkheid van Mike Iking.
Directeur Klaas Leegwater maakte de wijzigingen in de organisatie
afgelopen donderdag aan personeel, vrijwilligers en een aantal
relaties bekend, voorafgaand aan Dommelsch Locals Only! met LiveXS in
w2 Den Bosch. 'LiveXS heeft zijn beste eerste kwartaal ooit gedraaid
qua omzet maar ook wat betreft hoeveelheid uitgaven en door een
explosieve stijging van de bezoekcijfers van onze vijf websites',
aldus Leegwater. 'In een half jaar tijd steeg de hoeveelheid
bezoekers van LiveXS Website bijvoorbeeld van 400 unieke bezoekers in
augustus naar gemiddeld ruim boven de 2500 per dag over de maand
maart. Ook LiveXS Digitaal en LocalsOnly.nl groeien snel. Onze online- activiteiten zijn nu commercieel exploitabel te maken'.
Vanaf 1 april verzorgt ALLXS in opdracht van Mojo Concerts ook de
sales voor de op 29 maart te lanceren officiële Lowlands-website 2007
en de daaraan verbonden nieuwe LOWWLIFE-community. Vanwege de reeds
opgebouwde expertise in de niche-doelgroep van livemuziek- liefhebbers, gaat ALLXS de online-salesactiviteiten zelf ontwikkelen
en onderhouden. 'Om de ontwikkeling van nieuwe crossmediale
mogelijkheden goed te kunnen bijhouden, is een stevige reorganisatie
en extra personeel met kennis van zaken nodig', aldus Leegwater.
ALLXS vervaardigd ook in 2007 alle officiele uitgaven voor Pinkpop en
Lowlands. Nieuwe ALLXS-producties, zoals de in opdracht te produceren
uitgaven voor festivals Bospop Weert en deAffaire Nijmegen, zullen
eveneens zowel op papier als in LiveXS Digitaal gaan verschijnen.
Alle huidige papieren uitgaven verschijnen sinds oktober al in het
eigen online-archief LiveXS Digitaal. Mike Iking, Pim van de Werken
en Klaas Leegwater zullen zich samen gaan richten op de commerciële
exploitatie die al deze nieuwe online-initiatieven bieden. Leegwater:
'We zien een flink aantal crossmediale mogelijkheden die we nog voor
het hoogtepunt van dit festivalseizoen uit de kinderschoenen willen
halen.'
--