Ingezonden persbericht


PERSBERICHT CULTUUR/MEDIA
Maandag 26 maart - 08.15 uur

http://www.nightlivexs.com | http://www.livexsdigitaal.com

--

Wilbert Stuifbergen wordt uitgever LiveXS, Mike Iking treedt toe als commercieel manager ALLXS BV

LiveXS en ALLXS BV voeren reorganisatie door

Per 1 april gaat Wilbert Stuifbergen de uitgeeftaken van LiveXS Popmagazine overnemen van algemeen directeur en aandeelhouder Klaas Leegwater. Voormalig Hedon-manager Mike Iking zal vanaf 1 april toetreden tot de organisatie en leiding gaan geven aan de commerciële afdeling van ALLXS BV. Ook de online-afdeling van LiveXS krijgt met de komst van Pim van de Werken zijn eerste direct verantwoordelijke. De redactionele samenstelling van het grootste muziekblad van Nederland en Vlaanderen zal bij de reorganisatie niet veranderen.

Wilbert Stuifbergen is al sinds oprichting in 1995 betrokken bij LiveXS in uiteenlopende functies van hoofdredacteur en bladmanager. Iking werkte na zijn vertrek als algemeen manager bij popzaal Hedon Zwolle vanaf vorig najaar als zelfstandig adviseur en werd directeur van Cultuurwerkplaats R10. Iking gaat zijn werk voor ALLXS combineren met zijn adviseurschap voor het Fonds voor Podiumprogrammering en Marketing (FPPM). Marketing en het jaarlijkse Lezersonderzoek van LiveXS en ALLXS-activiteiten vallen vanaf 1 april beide onder de verantwoordelijkheid van Mike Iking.

Directeur Klaas Leegwater maakte de wijzigingen in de organisatie afgelopen donderdag aan personeel, vrijwilligers en een aantal relaties bekend, voorafgaand aan Dommelsch Locals Only! met LiveXS in w2 Den Bosch. 'LiveXS heeft zijn beste eerste kwartaal ooit gedraaid qua omzet maar ook wat betreft hoeveelheid uitgaven en door een explosieve stijging van de bezoekcijfers van onze vijf websites', aldus Leegwater. 'In een half jaar tijd steeg de hoeveelheid bezoekers van LiveXS Website bijvoorbeeld van 400 unieke bezoekers in augustus naar gemiddeld ruim boven de 2500 per dag over de maand maart. Ook LiveXS Digitaal en LocalsOnly.nl groeien snel. Onze online- activiteiten zijn nu commercieel exploitabel te maken'.

Vanaf 1 april verzorgt ALLXS in opdracht van Mojo Concerts ook de sales voor de op 29 maart te lanceren officiële Lowlands-website 2007 en de daaraan verbonden nieuwe LOWWLIFE-community. Vanwege de reeds opgebouwde expertise in de niche-doelgroep van livemuziek- liefhebbers, gaat ALLXS de online-salesactiviteiten zelf ontwikkelen en onderhouden. 'Om de ontwikkeling van nieuwe crossmediale mogelijkheden goed te kunnen bijhouden, is een stevige reorganisatie en extra personeel met kennis van zaken nodig', aldus Leegwater.

ALLXS vervaardigd ook in 2007 alle officiele uitgaven voor Pinkpop en Lowlands. Nieuwe ALLXS-producties, zoals de in opdracht te produceren uitgaven voor festivals Bospop Weert en deAffaire Nijmegen, zullen eveneens zowel op papier als in LiveXS Digitaal gaan verschijnen. Alle huidige papieren uitgaven verschijnen sinds oktober al in het eigen online-archief LiveXS Digitaal. Mike Iking, Pim van de Werken en Klaas Leegwater zullen zich samen gaan richten op de commerciële exploitatie die al deze nieuwe online-initiatieven bieden. Leegwater: 'We zien een flink aantal crossmediale mogelijkheden die we nog voor het hoogtepunt van dit festivalseizoen uit de kinderschoenen willen halen.'

--