Ingezonden persbericht


Persbericht

26 maart 2007

Salesforce.com onthult Spring '07 inclusief AppSpace voor on-demand klantbetrokkenheid ~ Einde van het portaal: iedere AppSpace biedt klanten Web 2.0-ervaring op basis van Salesforce- en AppExchange-applicaties ~

Salesforce.com (NYSE: CRM), technologie- en marktleider op het gebied van on-demand business services, presenteert Salesforce Spring '07, de 22ste generatie van de CRM-software. Spring '07 bevat AppSpace, een nieuw product dat bedrijven in staat stelt om de contacten met klanten aan te halen door Salesforce- en AppExchange-applicaties te gebruiken in een veilige on-demand omgeving, in hun huisstijl. AppSpace gaat volgens de plannen deel uitmaken van Spring '07 in april. Daarnaast verbetert met Spring '07 ieder onderdeel van salesforce.com's Circle of Success, inclusief de Salesforce CRM-applicaties en het Apex-platform.

AppSpace - nieuw model om klanten on-demand te betrekken AppSpace is een grensverleggend nieuw concept dat een bedrijf in staat stelt om de kracht van zijn Salesforce en AppExchange-applicaties direct aan te reiken aan klanten. AppSpace gaat verder dan traditionele customer self-service en stelt iedere afdeling in staat om direct met de klant samen te werken. Dit verbetert de klantervaring en de interne productiviteit. Voorbeelden variëren van documenten delen en projectmanagement tot samenwerking via spreadsheet-mashups en Apex-applicaties op maat. Klanten werken met deze applicaties in een veilige on-demand space in de eigen huisstijl, die geheel geintegreerd is met Salesforce.

"Zoals Myspace individuele consumenten samenbracht op het web, zo wil AppSpace bedrijven en hun klanten samenbrengen op het Business Web", zegt Marc Benioff, voorzitter en CEO van salesforce.com. "We zijn verheugd om 'het einde van software' naar de portals te brengen. Zo helpen we bedrijven om veilig en uitgebreid aan klantenbinding te doen."

In tegenstelling tot traditionele portalen, waarbij vaak een pijnlijk en lang proces van ontwikkelen, aanpassen en uitrollen hoort, is iedere AppSpace 100% on-demand. Omdat AppSpace is gebouwd op het Apex-platform, ondersteunt het functionaliteit zoals embedded mashups, tabs en objecten op maat en workflow. Zo kan ieder bedrijf snel zijn eigen unieke klantervaring in elkaar zetten. AppSpace komt zeer waarschijnlijk beschikbaar in april als 'limited release'. De kosten beginnen bij ¤1075 per organisatie per maand.

Spring '07 - verbetert ieder onderdeel van de Circle of Success Salesforce.com's unieke Circle of Success-strategie is een onderling verbonden set van producten en diensten die de hoeveelheid en kwaliteit van de Apex-applicaties opstuwt. Spring '07 voedt het momentum van ieder onderdeel van de Circle of Success, inclusief IdeaExchange, Salesforce-applicaties, Apex Developer Network (ADN), Apex-platform en AppExchange. Voor de laatste worden met name veel nieuwe applicaties verwacht die directe samenwerking tussen bedrijf en klant faciliteren.

IdeaExchange - zo kon de community gezamenlijk Spring '07 vormgeven De IdeaExchage, geïntroduceerd in oktober 2006, is een online community waar de Salesforce-gemeenschap nieuwe ideeën voor features kan bedenken, bekritiseren en promoten. In minder dan zes maanden is de IdeaExchange enorm gegroeid in verkeer en invloed, met meer dan 2.500 nieuwe ideeën, ruim 42.000 promoties en meer dan 3.700 commentaren.

Spring '07 laat zien dat salesforce.com iets doet met de stem van de gemeenschap. Veel van de populairste features zijn in de update opgenomen, inclusief de Time-Based Workflow (2.700 promoties), Customized Search (2.630 promoties) en Lookup Relationships between Standard Objects (913 promoties). IdeaExchange geeft ontwikkelaars binnen het ADN inzicht in de grootste pijnpunten; waar is de meeste vraag naar? Zo kunnen ze op het Apex-platform de juiste nieuwe applicaties bouwen.

ApexConnect voor Oracle
Ook maakt Spring '07 ApexConnect voor Oracle beschikbaar. Deze stelt klanten in staat om hun sales naadloos te integreren met hun back-office Oracle 11i-database. Zo ontstaat op één plek een geïntegreerd beeld van de relevante klantendata. ApexConnect voor Oracle is beschikbaar op aanvraag voor Salesforce Enterprise Edition- en Unlimited Edition-klanten.

Beschikbaarheid
Spring '07 is direct beschikbaar voor alle 646.000 salesforce.com-leden. De beperkte beschikbaarheid van AppSpace staat gepland voor april 2007. Algemene beschikbaarheid wordt verwacht in het derde kwartaal van het financiële jaar 2008.

VOOR DE REDACTIE

Salesforce SFA - uitbreiding van bruikbaarheid
Salesforce SFA wordt reeds beschouwd als 's werelds meest populaire applicatie om sales te automatiseren. Spring '07 versterkt deze leidende positie met:
* Customizable search

* Connect Outlook 3.0

* Recent Item Hovers

Salesforce Service & Support - creëert de rijke service-ervaring Een van de meest gewilde nieuwe applicaties in de Salesforce CRM-familie is Salesforce Service & Support. Spring '07 zorgt er niet alleen voor dat organisaties een rijke klantenservice-AppSpace kunnen maken, maar biedt ook een nieuw service-onderdeel: case-hiërarchieën, waarmee een nog beter inzicht wordt verschaft in de complete account van de klant.

Salesforce PRM - levert partner-ervaring op maat
De Spring '07-release brengt voor Salesforce Partner Relationship Management (PRM) de volgende onderdelen, die de productiviteit bij en samenwerking met de partners ondersteunen:
* Partner role hierarchies

* Enhanced partner emails

* Joint selling

Apex - zorgt voor een golf van verfijnde nieuwe on-demand applicaties Het on-demand platform voor de volgende generatie van zakelijke applicaties wordt verder versterkt. Door nieuwe mogelijkheden toe te voegen in Spring '07, verbreedt en verfijnt het Apex-platform het scala aan on-demand applicaties. Deze mogelijkheden zijn:
* Time-based workflow

* Workflow approvals via email

* Lookup relationships between standard object

Over Salesforce.com
Salesforce.com is markt- en technologieleider in on-demand zakelijke diensten. Met de Salesforce-familie aan on-demand applicaties kunnen klanten al hun sales-, support-, marketing- en partnerinformatie beheren en delen. Met Apex, salesforce.com's on-demand platform, kunnen klanten, ontwikkelaars en partners krachtige nieuwe on-demand applicaties bouwen voorbij CRM-toepassingen. Zo worden de voordelen van multi-tenancy en The Business Web verspreid over de gehele onderneming. Alle Apex-componenten en applicaties zijn gemakkelijk te delen, aansluiten en installeren via salesforce.com's AppExchange-bestand op http://www.salesforce.com/appexchange. Klanten kunnen ook gebruik maken van Successforce, salesforce.com's aanbod aan training, ondersteuning, consulting en best-practices.

Vanaf 31 januari 2007 beheert salesforce.com de klantinformatie van circa 29.800 klanten en circa 646.000 betalende abonnees, waaronder klanten als Advanced Micro Devices (AMD), America Online (AOL), Avis Budget Group, Inc., Dow Jones, Nokia, Polycom en SunTrust Banks. Alle nog niet aangekondigde diensten of features waar in dit of andere persberichten en openbare verklaringen aan wordt gerefereerd, zijn momenteel nog niet beschikbaar en hoeven niet op tijd of helemaal niet te worden geleverd. Klanten die onze diensten aanschaffen moeten de aankoopbeslissing maken gebaseerd op de features die momenteel aanwezig zijn. Het hoofdkantoor van salesforce.com is gevestigd in San Francisco. Daarnaast heeft salesforce.com kantoren in Europa en Azië. Het bedrijf is genoteerd aan de New York Stock Exchange met het 'ticker' symbool 'CRM'. Bezoek voor meer informatie www.salesforce.com

###

Salesforce.com is a registered trademark of salesforce.com, and Apex, AppExchange, The Business Web, IdeaExchange and Successforce are trademarks of salesforce.com, Inc., San Francisco, California. Other names used may be trademarks of their respective owners

Voor verdere persinformatie, de uitgebreide Engelstalige persberichten, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met René van den Nieuwenhof van LEWIS Communicatie: Tel: +31 (0)40 235 46 00 Fax: +31 (0)40 235 46 01 E-mail: renevdn@lewispr.com Website: http://www.lewispr.com

Voor overige informatie kunt u contact opnemen met Jane Hynes, Director of Public Relations bij salesforce.com EMEA: Tel: +44 7789 226 097
E-mail: jhynes@salesforce.com Website: http://www.salesforce.com

LEWIS - Global Public Relations

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com
Agency blog: www.lewis360.com