Ingezonden persbericht


Vakbeurs VERS voortvarend op weg

Publicatiedatum: 04-09-2006


De vakbeurs VERS, die plaatsvindt tijdens Food Week 2007, krijgt concrete invulling. De beursplattegrond is online beschikbaar en de verkoop is gestart. Blikvanger op de beursvloer wordt de VERSboulevard. De VERSboulevard krijgt vorm in samenwerking met Jos de Vries The RetailCompany en Gerrit Grievink van Focus Plaza.
Voor de invulling van de beurs VERS werkt organisator VNU Exhibitions Europe samen met de Food Board leden van de beurs. De Food Board bestaat uit praktijkmensen uit de versmarkt en deelnemers aan de beurs. De Food Board VERS is begin dit jaar van start gegaan en bestaat uit Harry Wijdieks (Ravoska), Rob Mienis (ACNielsen), Peter Hamaker (Mayonna), Mascha van Mourik (BakeFive), Simonette Kraaij (SVO), Wiro Sterk (G.Frost) en Reinier Heijenberg (ISMC). Hun visie op de beurs? "Vers is van groot belang voor de huidige en toekomstige positie van de retailers. De beurs VERS speelt hier op in en wordt een goede mix van functionaliteit en fun. Vers is namelijk vooral emotie!"


VERSboulevard

De VERSboulevard wordt gebouwd in hal 12 en eindigt bij het VERSplein, een ontmoetingsplek voor de gehele Nederlandse verssector. Op de boulevard vinden bezoekers de verssegmenten terug zoals AGF, Brood & Banket, Vlees & Vleeswaren, Kaas & Delicatessen en zuivel. Per segment wordt samengewerkt tussen een retailer en fabrikant, zodat ieder segment een eigen, unieke uitstraling en invulling krijgt. De opzet van de VERSboulevard ligt in handen van Jos de Vries The RetailCompany en Focus Plaza. Jos de Vries The RetailCompany is specialist op het gebied van het analyseren, ontwerpen en realiseren van winkelconcepten en formules in heel Europa. Focus Plaza is een netwerk- en ontmoetingsplatform voor retail en industrie in de versbranche.

Food Board VERS licht toe

De leden van de Food Board VERS zijn enthousiast over de opzet van de beurs. Reinier Heijenberg (directeur consultancy bij ISMC): "Producenten, fabrikanten, retailorganisaties en vooral ook ondernemers hebben een platform nodig waar zij elkaar kunnen vinden en kennis en ervaring uit kunnen wisselen. VERS kan dit faciliteren." Simonette Kraaij (Marketing & Communicatiemanager SVO): "VERS wordt duidelijk een eigen beurs, net als de andere beurzen die tijdens de Food Week plaats vinden. Een beurs met een eigen smoel naar buiten toe." Harry Wijdieks (Sales manager Ravoska): "De trend in de markt is dat de traditionele kaaswinkel, bakker en slager plaats maken voor specialiteitenwinkels met een veel breder assortiment. Die versspecialist moet nu nog allemaal kleinere beursjes bezoeken, met VERS kunnen ze straks op één beurs terecht.

"Wat kunnen bezoekers volgens de leden op de beurs verwachten? Peter Hamaker (directeur Mayonna): "Op de meeste Nederlandse foodbeurzen ontbreekt het écht culinaire aspect, namelijk het proeven en beleven van de producten. Dat gaat op VERS wel gebeuren. Eten is nu eenmaal emotie en dat geldt helemaal voor vers." Rob Mienis (business unit director ACNielsen): "VERS moet een goede mix worden van functionaliteit en fun, zodat de beurs key decision makers aantrekt. Zowel vanuit de handel als de fabrikantenzijde."

VERS in het kort

VERS is een van de foodgerelateerde beurzen die plaatsvindt tijdens de Food Week. Met de beurs speelt de organisatie in op het groeiende belang van vers binnen de levensmiddelenbranche; versproducten zijn inmiddels goed voor meer dan 50% van de inkomsten van de retailers. Op VERS draait het uitsluitend om versproducten, waaronder zuivel, brood, banket, vlees & vleeswaren, vis, AGF, kaas en delicatessen.Binnen de beurs is een speciaal platform gecreëerd voor zowel AGF (VERS/AGF) als Brood & banket (VERS/Brood & Banket). VERS/AGF geeft de AGF-branche de mogelijkheid om de laatste ontwikkelingen en noviteiten uit de branche onder de aandacht te brengen. Exposanten op VERS/AGF zijn niet alleen groenten- en fruit producenten, maar ook aanbieders op het gebied van salades, versmaaltijden en koelverse groenten- en fruitsappen. VERS/AGF is vooral interessant voor cateringbedrijven, versmanagers van supermarkten, versspecialisten, traiteurs en AGF detaillisten. VERS/Brood& Banket is een platform dat voorziet in de marktbehoefte aan een eigen evenement in de oneven jaren, als de Bakkerij Beurs niet wordt georganiseerd. Tijdens VERS/Brood & Banket presenteren de bakkerijorganisaties zich met uitsluitend brood- en banketproducten.

Food Week 2007

De vakbeurs VERS vindt plaats tijdens Food Week 2007, van maandag 26 t/m woensdag 28 maart 2006 in Jaarbeurs Utrecht. Tijdens de Food Week vinden ook plaats: Food World, National Convenience Event (NCE), ROKA, en de Slavakto. Kijk voor meer informatie ook op www.foodweek.nl

---

Noot voor de redactie,