Ingezonden persbericht


SELEKTVRACHT vertrouwt op Rackspace voor communicatie met ruim 400 DHL servicepoints

Maximale serveruptime garandeert DHL-dochter 24x7 communicatie

Bunnik, 27 maart 2007 - SELEKTVRACHT, onderdeel van DHL, heeft gekozen voor de dedicated server-dienst van Rackspace Managed Hosting, hèt snelst groeiende hostingbedrijf in Europa. SELEKTVRACHT profiteert dankzij de overeenkomst van maximale uptime van de webmailserver. Hierdoor is de continuïteit van de online communicatie tussen het bedrijf en de ruim 400 DHL servicepoints altijd gewaarborgd. Daarnaast kan SELEKTVRACHT bij de gecertificeerde Linux Red Hat-engineers van Rackspace aankloppen met vragen over zijn Linux-hostingplatform. De mailserver was na het ondertekenen van de overeenkomst binnen twee dagen 'up & running'.

SELEKTVRACHT heeft met enkele miljoenen bezorg- en afhaalaanbiedingen per maand een leidende positie in Nederland op het gebied van consumentenbelevering van pakketten. Het bedrijf werkt voor gerenommeerde organisaties, waaronder Wehkamp, ECI, Otto, Yves Rocher en Pabo. SELEKTVRACHT houdt zich bezig met het zo efficiënt en voordelig mogelijk versturen van pakketten van A naar B, binnen 24 of 48 uur. De communicatie met de DHL servicepoints, voornamelijk zelfstandige ondernemers, verloopt voor een groot gedeelte via webmail. Voor deze bedrijfskritische online communicatie gebruikt SELEKTVRACHT een dedicated server van Rackspace, die optimale betrouwbaarheid biedt.

"Rackspace is een bedrijf met een brede Linux-kennis, dat kwaliteit van dienstverlening en goede klantenservice hoog in het vaandel heeft staan", zegt Pascal van den Berg, IT Infrastructure Engineer bij SELEKTVRACHT. "Buiten het feit dat we ervan op aan kunnen dat de mailserver blijft draaien, zorgde de flexibele instelling van Rackspace ervoor dat we de server binnen twee dagen online hadden. Hieruit blijkt dat deze hostingpartij haar klanten meer dan serieus neemt."

Over Rackspace Managed Hosting
Rackspace Managed Hosting is gevestigd in de VS en heeft een Europees hoofdkantoor in Londen. De onderneming biedt producten en diensten op het vlak van managed hosting. Rackspace telt meer dan 12.000 klanten wereldwijd, waarvan ruim 2.500 in Europa. Door zijn focus, service en specialisatie is Rackspace inmiddels het snelst groeiende hostingbedrijf van Europa. Het bedrijf onderscheidt zich met intensieve dienstverlening onder de noemer 'Fanatical Support(tm)'. Medewerkers van Rackspace zijn 24 uur per dag en zeven dagen per week beschikbaar en reageren direct op klantverzoeken. Door hun hoge opleiding en ervaring zijn ze uitstekend in staat om complexe hostingomgevingen te ondersteunen. Naast de inzet van deze specialisten biedt Rackspace telefonische ondersteuning en toegang tot een online kennisbank. Tevens geeft Rackspace een unieke Zero Downtime-garantie. Het bedrijf is in Europa een van de zes Microsoft Gold Certified Partners en de enige Redhat Advanced Hosting Partner.

Ingezonden persbericht