Gemeente Leeuwarden

Digitaal loket opnieuw uitgebreid

Het aantal digitale diensten van de gemeente Leeuwarden is opnieuw uitgebreid. Uittreksels uit de Gemeentelijke Basis Administratie en de Burgerlijke Stand zijn nu via het digitaal loket aan te vragen en af te handelen. Het uitreksel wordt vervolgens per post thuisbezorgd. Binnen enkele dagen na de introductie waren de eerste uittreksels al aangevraagd, zonder enige promotie van het nieuwe product.

Tijdens het eerste kwartaal van 2007 zijn via het digitaal loket in totaal zo'n 300 aanvragen gedaan, afspraken gemaakt en meldingen afgehandeld.

Het digitaal loket is in het najaar van 2006 compleet vernieuwd. Hiernaast zijn de mogelijkheden behoorlijk uitgebreid. Zo is het nu mogelijk via internet meldingen te doen over een losse stoeptegel, een kapotte lantaarnpaal of andere vormen van overlast in de woon- en leefomgeving. Daarnaast kan via het loket een afspraak gemaakt worden om bijvoorbeeld een paspoort of rijbewijs aan te vragen. Burgers kunnen via de eigen persoonlijke internetpagina verschillende zaken met de gemeente regelen en de status van hun lopende aanvragen bekijken. Op gezette tijden worden nieuwe producten en diensten digitaal beschikbaar gesteld via het digitaal loket op www.leeuwarden.nl. Wij houden u op de hoogte.


---

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de perstelefoon van de gemeente Leeuwarden (058) 233 40 02.