Covide zet screencasting in voor demonstraties

Barneveld, 30 maart 2007 - Wanneer de vraag om een demo groter is dan je kunt realiseren én wanneer de dynamiek van de ontwikkelingen groter is dan je mogelijkheden om een handzame handleiding te realiseren, dan is screencasting een welkome aanvulling. OpenSource leverancier Covide heeft daarom gekozen om dit middel actief te gaan inzetten.

Covide Virtueel Kantoor is een innovatieve benadering van samenwerken en communicatie binnen organisaties en bedrijven. In een geïntegreerde oplossing worden webbased zaken als CRM, agendabeheer, email, adresbeheer, telefooncentrale, support- en klachtafhandeling, projectmanagement en websitebeheer inclusief zoekmachinemarketing en analyse aangeboden. Een ambitieus opensource project, dat sinds een klein jaar de wind behoorlijk in de zeilen heeft en zich niet alleen in woorden maar ook in beelden wil laten uitleggen.

"Door de toenemende populariteit van zowel Covide Virtueel Kantoor als totale oplossing voor samenwerken en communicatie én van de onderdelen, voelden we ons voor een groeiend dilemma geplaatst. Natuurlijk kun je decentraal bijeenkomsten gaan organiseren voor belangstellenden. En natuurlijk kun je toch alles op alles zetten om elk kwartaal weer je handleiding te gaan zitten bijwerken. In beide gevallen hadden we echter steeds te maken met het dilemma, dat het hoge kosten met zich meebracht, terwijl het was waar klanten echt op zaten te wachten." vertelt Willem Massier namens Covide. "Nieuwe en innovatieve oplossingen en producten moeten worden ervaren, willen ze worden omarmd door potentiële gebruikers."
In plaats van de gebruikelijke wegen koos het eigenzinnige Barneveldse bedrijf daarom voor een andere methode. Die van een persoonlijke demonstratiebegeleiding.

Potentiële gebruikers van Covide Virtueel Kantoor konden terecht bij het bedrijf en haar partners voor een persoonlijk introductieconsult. Men kan daarbij uitgebreid geïnformeerd worden over wat Covide zou kunnen betekenen en daarbij direct ingaan op levende vragen. Daarnaast kan de integratie met de VoIP-telefooncentrale worden gedemonstreerd. Als alternatief voor een toch tijdrovend consult bood Covide een online demo om de CRM-Groupware zelf aan de tand te voelen. Om het persoonlijke aspect ook hier aan te bieden, kan de tester tijdens kantooruren telefonisch begeleid worden. Omdat in beide gevallen de klant moeilijk zelf het geschikte moment kan bepalen, komt Covide nu met filmpjes bestaande uit schermbeelden met daarbij ingesproken teksten. Men noemt dit screencasting. "Het biedt ons de kans om klanten de mogelijkheid te geven om op elk door hem gewenst moment de best denkbare demonstratie te krijgen.", aldus Massier. "In eerste instantie hebben we screencasts gemaakt van de basisfunctionaliteit. Binnen afzienbare tijd zullen we echter ook de andere modules gaan brengen en het ligt tevens in de lijn van de verwachting, dat we het nieuwe middel gaan inzetten om bijzondere elementen of bijzondere vernieuwingen in Covide extra aandacht te geven. Ik sluit niet uit, dat daarmee ook de wel gevraagde maar niet meer beschikbare handleiding geheel zal worden vervangen."

---

Covide maakt voor haar screencasts gebruik van Camtasia Studio
De rechtstreekse link naar de inmiddels beschikbare screencast-pagina vindt u hier

Over Covide Virtueel Kantoor
Covide Virtueel Kantoor biedt via het internet een goed beveiligde en geïntegreerde omgeving voor uw CRM, groupware, CMS, HRM en VoIP-telefooncentrale met tevens mobiele mogelijkheden via PDA's en andere mobiele apparaten.

Covide's oplossingen werken voor gebruikers cross platform (Windows, Apple, Linux) en zijn volledig Open Source op basis van GPL beschikbaar. Covide biedt haar oplossingen uitsluitend via ASP én op locatie via een eigen partnerkanaal aan. De CRM-groupware was eind 2006 beschikbaar in acht talen en eind 2006 waren ongeveer 400 ontwikkelaars wereldwijd actief met de ontwikkeling.

Contactpersoon:
Nancy van Baak
T. 0342-450930
M. 06-43214197
E. nancy@covide.nl