Ingezonden persbericht


Persbericht

Online kinderkledingwinkel wint 3 awards:

Kleertjes.com is Beste webwinkel Nederland 2007

Noordwijk aan Zee, 29 maart 2007 - Claudia Bruil van kleertjes.com heeft gisteravond in Grand Hotel Huis ter Duin in Noordwijk aan Zee maar liefst 3 awards gewonnen. Waaronder die voor Beste Webwinkel Nederland 2007. Daarmee versloeg de succesvolle online kinderkledingwinkel de 89 andere genomineerden. De twee andere awards waren voor de hoofdcategorie beste speciaalzaak en voor de subcategorie mode. Tijdens de exclusieve gala-avond ontving oprichter en directeur van kleertjes.com deze prijzen uit handen van de voorzitter van de publieksjury CEO van RTL Nederland Fons van Westerloo. Claudia: "Echt onvoorstelbaar. We doen het als klein bedrijf zo goed, dat we de gevestigde namen achter ons hebben gelaten. Ik had het niet verwacht en ben onze klanten ontzettend dankbaar, dat ze dit mogelijk hebben gemaakt."

Twee jaar geleden is kleertjes.com genomineerd voor de beste starter en werd toen tweede. Dit keer gaat oprichter en directeur Claudia Bruil naar huis met de hoofdprijs. Kleertjes.com had vorig jaar een omzetstijging van bijna 200 procent en blijft groeien. Dat de Doetinchemse onderneemster nu met drie awards naar huis gaat, laat zien hoe tevreden haar klanten zijn. Nog enigszins beduusd blikt ze terug: "Vertrouwen en waardering van de klant, verdien je iedere dag opnieuw. Deze prijzen zijn een kroon op ons werk en een prachtige beloning voor alle medewerkers van kleertjes.com. Ik werk met een fantastisch team. Gisteravond in Grand Hotel Huis ter Duin waren er 600 genodigden. Ik zie me nog op het podium staan. Als eerste kreeg ik de prijs voor de subcategorie mode, daarna een award voor speciaalzaak en als laatste de mooiste: Beste Webwinkel 2007." Dit is de zesde keer dat de Nationale Thuiswinkel Awards zijn uitgereikt, waaronder de Award voor Beste Webwinkel Nederland 2007. De presentatie van de gala-avond was in handen van presentatrice Sylvana Simons. In totaal hadden ongeveer 350 webwinkels zichzelf aangemeld of hadden consumenten dat gedaan. Daarvan zijn er negentig winkels in verschillende categorieën genomineerd. Maar liefst 177.000 consumenten hebben tussen 15 januari en 1 maart hun stem uitgebracht. Na het bekend worden van de nominaties, is er voor het eerst dit jaar een onafhankelijk consumentenonderzoek van start gegaan. Alle consumenten die op een webwinkels hebben gestemd, kregen een email met het verzoek deel te nemen aan het onderzoek. De webwinkels met de hoogste rapportcijfers zijn de winnaar per sub- en hoofdcategorie. De webwinkel met het allerhoogste rapportcijfers mag zich de Beste webwinkel van Nederland noemen.

Over Stichting Nationale Thuiswinkel Awards
De Stichting Nationale Thuiswinkel Awards is een initiatief van Thuiswinkel.org, de branchevereniging voor bedrijven die producten en/of diensten op afstand verkopen aan consumenten. Deze Stichting is opgericht in juli 2001 met als doelstelling het organiseren van onafhankelijke Award-verkiezingen voor de branche. Met de uitreiking van de Awards wil de stichting een positieve bijdrage leveren aan het zelfbewustzijn van de branche, zowel intern (bedrijven die verkopen op afstand aan consumenten) als extern (consumenten).