Bor3d lanceert mobiele site met ruim 400 gratis spellen


ROTTERDAM, 20070330 -- Bor3d heeft een download portal gelanceerd met daarop ruim 400 gratis mobiele spellen voor meer dan 1000 verschillende toestellen. In-game advertenties die voor en na het spelen op het scherm verschijnen gaan voor de inkomsten zorgen.

"De markt voor mobiele spellen is booming, maar iedereen zoekt nog naar een goed businessmodel. Wij denken dit met advertenties te kunnen realiseren, dit zal het goed gaan doen, zeker in Nederland", aldus Harry Lips, marketing manager van Bor3d. Zijn conclusie wordt mede ondersteund door een recent onderzoek van de Online Publishers Association (OPA), dat stelt dat meer dan éénderde van de mobiele internetgebruikers advertenties wil bekijken in ruil voor gratis content. "In dit model wint iedereen; de ontwikkelaar, de uitgever, de adverteerder maar op de eerste plaats natuurlijk de consument".

De ruim 400 mobiele spellen zijn onderverdeeld in verschillende categorieën, zoals actie-, arcade-, retro-, puzzel- en casinospellen. Met één klik download de gebruiker het spel van zijn keuze, het intelligente systeem heeft er dan al op de achtergrond voor gezorgd dat het spel in het specifieke formaat wordt geleverd van zijn of haar mobiele telefoon.

De spellen van de meertalige site thumbgames.mobi komen onder meer van gerespecteerde ontwikkelhuizen als UFT en HandyGames, uit een totaal van bijna 40 ontwikkelaars.

De spellen kunnen gedownload worden door direct met de mobiele telefoon naar thumbgames.mobi te surfen. Na het installeren krijgt de consument aan het begin en eind van het spel een advertentie te zien.