Ingezonden persbericht


MAGAZINE VROUW POSITIEF ONTVANGEN

Het nieuwe vrouwentijdschrift, VROUW, dat afgelopen zaterdag voor het eerst werd verspreid bij De Telegraaf is bijzonder succesvol ontvangen door de lezers van De Telegraaf.

Uit online onderzoek dat afgelopen weekend is uitgevoerd door Bureau Consumenten Onderzoek blijkt dat 83% van de vrouwelijke lezers van De Telegraaf het magazine grotendeels of helemaal heeft gelezen. Van deze groep vrouwen heeft 62% het blad als goed tot zeer goed ervaren. Vrouw wordt gezien een waardevolle aanvulling op De Telegraaf. Met name de onderwerpen 'Mode' en 'Gezond leven' werden positief ontvangen. Niet alleen de vrouwelijke lezers gaven Vrouw een ruime voldoende; 79% van alle lezers - dus inclusief de mannen - beoordeelde het tijdschrift voldoende tot zeer goed.

"Met VROUW geeft De Telegraaf een kwaliteitsimpuls aan het zaterdagprodukt, die ook past bij onze ambitie om een nadrukkelijke claim te leggen op het weekend" aldus Marc Albert, marketingmanager van De Telegraaf. "Het resultaat van onze inspanningen daarin is een constante groei in het aantal weekendabonnementen. Als we het 4de kwartaal 2006 vergelijken met datzelfde kwartaal in 2005, dan hebben we groei van 18% gerealiseerd. De verwachting is dat de groei zich zal blijven voortzetten, mede dank zij de toevoeging van VROUW.

Telegraaf Media Groep N.V. (TMG) is een beursgenoteerde, onafhankelijke Nederlandse mediagroep, primair actief op het gebied van dagbladen, tijdschriften, puzzel- en huis-aan-huisbladen. Daarnaast wordt informatie geëxploiteerd via internet, (mobiele) telefoon en digitale schermen, al dan niet via een strategische deelneming. Ten slotte wordt er drukwerk voor derden verzorgd en heeft de onderneming onder meer een belang in Wegener N.V., SBS Broadcasting S.à.r.l., Sky Radio Groep, Expomedia Group plc en B.V. Algemeen Nederlands Persbureau (ANP).

TMG is voortgekomen uit het gelijknamige dagblad De Telegraaf. Door overnames en lancering van nieuwe producten is het bedrijf uitgegroeid tot een gediversifieerde mediagroep. Het concern is actief in Nederland, België, Frankrijk, Denemarken, Zweden en Oekraïne.

Noot voor de reactie (