Ingezonden persbericht

Persbericht

Baarn, 3 april 2007

De Bokkedoorns wint nieuwe culinaire publieksprijs

Baarn - Chef-kok Lucas Rive van restaurant De Bokkedoorns in Overveen is winnaar van de Electrolux Smulweb Publieksprijs 2007. Afgelopen maandagavond werd deze ambitieuze culinaire prijs voor het eerst uitgereikt. Uit recensies en stemmen van de 200.000 leden van de culinaire website Smulweb werd De Bokkedoorns tot beste restaurant van Nederland gekozen. Restaurant La Rive van chef-kok Edwin Kats in Amsterdam, won op dezelfde avond de Molteni Smulweb Award 2007. Deze prijs is een combinatie van professionele- en gebruikersbeoordelingen.

''Ik ben even helemaal sprakeloos'', was de reactie van Lucas Rive, vlak na de bekendmaking. Zijn tafelgenoot Louis van Gaal greep dat moment aan om Rive uitbundig te feliciteren.
Deze publieksprijs bestaat uit een waardecoupon van 3.000 euro, een reis naar Italië en natuurlijk de roem.
De prijsuitreiking was tevens het decor voor de herlancering van de totaal vernieuwde site van Smulweb.nl. Illusioniste Sittah toverde het nieuwe gezicht van de website - in de persoon van Smaakpolitieman Rob Geus - op spectaculaire wijze tevoorschijn. Plaats van handeling was de showkassen in Aalsmeerderbrug. Ruim 250 gasten, waaronder Viola Holt, Leontien van Moorsel, Rintje Ritsma, Barbara de Loor en Hein Vergeer, kregen een uniek diner voorgeschoteld. De maaltijd werd door maar liefst drie verschillende topkoks ter plekke 'live on stage' bereid. Imko Binnerts creëerde het voorgerecht van vis, Cas Spijkers verraste met een tussengerecht van tarbot en Mario Ridder tekende voor het hoofdgerecht van Wagyu vlees. ''Het was uniek om deze bekende topkoks op het podium te hebben, kokend voor zo'n groot publiek'', onderstreept Meta van den Boom van Smulweb. ''Het past in ieder geval helemaal bij de ambitie van Smulweb om de toonaangevende culinaire website van Nederland te zijn.''
Het vernieuwde Smulweb heeft een database met meer dan 300.000 recepten, bijeengebracht door meer dan 200.000 leden. Daarnaast kent de communitysite ook een gedeelte waar leden ervaringen met restaurants uitwisselen. Begin juli komt daar ook een gedeelte voor 'thuis-bezorgen' bij. Smulweb.nl is een onderdeel van Clicks 4 Sales Media dat ook bekend is van sites als www.plein.nl, www.reisweb.nl en www.vrouwzijn.nl.