Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

QlikTech breidt personeelsbestand uit

Hoofddorp, 4 april 2007 - QlikTech, producent van het gebruiksvriendelijke in-memory Business Intelligence (BI)-pakket QlikView, maakt een stormachtige groei door. Wereldwijd krijgt het bedrijf er dagelijks meer dan twaalf nieuwe klanten bij. De Benelux-organisatie levert een substantiële bijdrage aan deze groei. De organisatie zag zich dan ook genoodzaakt vier nieuwe medewerkers aan te trekken.

Global Account Manager Bas van der Horst (34) gaat de contacten met Build Partners onderhouden. Van der Horst is afkomstig van ADP Nederland, waar hij als Senior Product Manager een jaar lang Build Partner van QlikTech was. In die periode raakte hij onder de indruk van QlikView. "De meeste partijen in het Build Partner-segment bieden wel een rapportage-, maar geen analyseoplossing. De gangbare OLAP-technologie verhindert dat: de Total Cost of Ownership is te hoog, de ondersteuning te complex. De associatieve in-memory technologie van QlikView kent die bezwaren niet. Dat maakt het mogelijk om de software op grote schaal uit te rollen en te supporten." Van der Horst ziet daarom grote kansen voor QlikView. "Gartner voorspelt dat in-memory BI-technologie de toekomst heeft. QlikTech is marktleider op dat gebied. Alle voorwaarden zijn dus aanwezig om onze doelstelling te realiseren: 'simplifying analysis for everyone'!"

Account Manager Partners Serkan Unal (25) was eerder Account Manager bij Konica Minolta Nederland. In die functie hield hij zich bezig met de verkoop van documentoplossingen en multifunctionals, inclusief de bijbehorende software. Bij QlikTech heeft hij als taak het partnernetwerk verder uit te bouwen. Unal koos voor QlikTech vanwege de open bedrijfscultuur en het aansprekende product. "Steeds meer ondernemingen zien het belang in van BI voor het nemen van de juiste beslissingen. Met name onder eenmansbedrijven en het MKB zal de behoefte aan analysesoftware de komende jaren toenemen. QlikView heeft daarbij een belangrijk voordeel: het stelt gebruikers in staat om tegen geringe kosten snel en simpel analyses te maken. De gevestigde BI-partijen maken nog steeds gebruik van de oude datawarehousetechnologie. Volgens Gartner is dat een gepasseerd station: in 2012 werkt zeventig procent van alle organisaties met in-memory data-applicaties. Om die reden zie ik een grote toekomst voor QlikTech weggelegd."

Training Consultant Robin Ernste (30) gaat QlikView-trainingen geven aan klanten. Voordat hij bij QlikTech in dienst trad, werkte Ernste 6,5 jaar als Application Engineer, eerst bij CADView, daarna bij Intergraph. Bij beide bedrijven was hij verantwoordelijk voor de First Line Support van INtools en SmartSketch en het geven van trainingen in deze softwareproducten (wereldwijd). Daarnaast was hij betrokken bij implementatieprojecten, ook rond Oracle- en MS SQL-databases. Ernste is enthousiast over de kracht en het gebruiksgemak van QlikView. De enorme groei die QlikTech de laatste jaren doormaakt, verbaast hem dan ook niet. En die groei zal aanhouden, is zijn verwachting. Vandaar dat hij met veel elan aan de slag gaat. "Ik vind het een uitdaging om te mogen werken voor dé runner-up in de BI-markt, mede vanwege de prettige, collegiale werksfeer."

Business Manager Cyril de Kort (34) komt eveneens van Intergraph, waar hij Contracts & Procurement Manager was. Bij QlikTech bestaat zijn takenpakket uit: contractbeheer, het aansturen van de backoffice en - bij een verdere schaalvergroting - process management. Ook De Kort ziet volop perspectief voor QlikTech met zijn interessante, 'booming' BI-pakket. "Weliswaar is de markt sterk competitief, maar er zal altijd vraag blijven naar betaalbare, gebruiksvriendelijke software als QlikView. Zolang wij de technologische voorsprong houden die we, afgaande op het grote aantal 'overstappers', op dit ogenblik hebben, kan QlikTech onverminderd door blijven groeien. QlikView heeft alles in zich om de komende jaren de wereld te veroveren. Ik draag daar graag mijn steentje aan bij!"

Over QlikTech
QlikTech is 's werelds snelst groeiende Business Intelligence (BI)-softwarebedrijf. QlikView, het vlaggenschip van het bedrijf, heeft momenteel 260.000 gebruikers bij 5.777 klanten in 71 landen, verspreid over de hele wereld. Iedere dag verwelkomt QlikTech gemiddeld ruim twaalf nieuwe klanten. Door deze explosieve groei heeft het bedrijf zijn inkomsten, zowel in 2005 als in 2006, met tachtig procent zien stijgen.

QlikView maakt het zeer eenvoudig om verfijnde analyses te implementeren, te gebruiken en te onderhouden. Met QlikTechs gepatenteerde in-memory BI-technologie kan de gebruiker reusachtige dataverzamelingen direct in het interne geheugen van de computer laden en manipuleren. Dit kan al op relatief simpele hardware, wat een betaalbare, brede implementatie binnen slechts twee tot drie weken mogelijk maakt.

QlikTech, in 1993 opgericht in Zweden, heeft vestigingen in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Scandinavië en de Benelux (Hoofddorp). Het bedrijf werkt wereldwijd met meer dan vijfhonderd partners. Tot de klanten in de Benelux behoren: ABX Logistics, ADP, Atos Origin, ING Trust, KLM, MarktSelect (Graydon), Merck Sharp & Dohme, Panasonic, Schenker, ThiemeMeulenhoff, TNT en Zurich Verzekeringen.

Voor meer informatie: www.qliktech.nl.



Ingezonden persbericht