Ingezonden persbericht


Persbericht - 4 april 2007

Forse oplagestijging Elsevier

AMSTERDAM, 4 april 2007 - De oplage van het opinieweekblad Elsevier is in het vierde kwartaal van 2006 fors gestegen. Het gaat om een stijging van bijna 10.000 (9.767) tot 146.703 ten opzichte van het vierde kwartaal van het voorafgaande jaar. Daarbij gaat het om daadwerkelijk verkochte nummers, de zogeheten betaalde kernoplage (abonnementen en losse verkoop). Dit blijkt uit gegevens van HOI, het Instituut voor Media Auditing. Ook over het gehele jaar 2006 gemeten stijgt de oplage van Elsevier.

De nieuws- en opiniesite www.elsevier.nl groeit eveneens sterk. De eind 2004 begonnen site is uitgegroeid tot de best bezochte internetsite onder de publiekstijdschriften, zo blijkt uit een onderzoek van de Stichting Internetreclame (STIR) . Elsevier.nl heeft een bereik van 4,9 procent onder internetters van 13 jaar en ouder. Opvallend is het hoge bereik onder vrouwen (een bereik van 4 procent). In maart telde elsevier.nl 800.000 unieke bezoekers.



Ingezonden persbericht