Ingezonden persbericht


Den Haag, 4 april 2007

Winkelman en Van Hessen genomineerd voor Sabre Award

Winkelman en Van Hessen is genomineerd voor een Sabre Award. De Holmes Group reikt op 24 mei in Barcelona de Europese Sabre Awards (Superior Achievement in Branding and Reputation) uit. Winkelman en Van Hessen is genomineerd in de categorie 'Publicity Stunts' met de campagne 'TV Awareness' voor Casema.

Eind 2006 vestigde Casema op het strand van Scheveningen een nieuwe traditie: kerstballen zoeken. De kerstman verstopte in de nacht van Eerste op Tweede Kerstdag vijfhonderd kerstballen in het zand, in opdracht van Casema. Vijftienhonderd schatgravers deden die middag mee aan de actie; gelukkige vinders van een kerstbal gingen naar huis met een prijs. Wie één van de tien gouden kerstballen opgroef werd beloond met een lcd-tv.

"We zijn erg tevreden met de resultaten van deze campagne", stelt Sylvia Veereschild, Senior Manager Corporate Communications bij Casema. "Het laat zien dat PR een heel sterk corporate tool kan zijn, als je het vergelijkt met het traditionele adverteren. We zullen het evenement zeker gaan herhalen - op grotere schaal - en er daarmee een echte Kersttraditie van maken."

Winkelman en Van Hessen werd ook in 2006 en 2005 genomineerd voor een Sabre Award.

Over Sabre
De Europese Sabre Awards (Superior Achievement in Branding and Reputation) worden uitgereikt door de Holmes Group. Deze organisatie reikt al jaren de grootste PR-prijzen in de Verenigde Staten uit en publiceert sinds vijftien jaar een toonaangevend rapport over de internationale PR-sector, het 'Holmes Report'. Dit jaar organiseert Holmes voor de derde maal het 'PR Awards Programme', waarvoor PR-bureaus uit geheel Europa hun beste cases hebben ingezonden.

Over Winkelman en Van Hessen
Winkelman en Van Hessen werkt al bijna dertig jaar voor diverse gerenommeerde klanten. Het Haagse bureau is uitgegroeid tot het grootste zelfstandige communicatieadviesbureau van Nederland. Winkelman en Van Hessen adviseert publieke en private organisaties vanuit haar eigen onorthodoxe visie op het vak. In essentie gaat het daarbij om het gebruik van creatieve communicatieprogramma's voor meetbare resultaten.

Einde Bericht

Achtergrondinformatie (