Ingezonden persbericht


P E R S B E R I CH T

Carp lanceert nieuwe advertentievorm: de Runner

Amsterdam, 3 april 2007 - Deze week introduceert Carp, multimediaal carrièreplatform voor hoogopgeleiden, een nieuwe advertentievorm: de Runner. De runner is een vorm van print-guerillamarketing, waarbij op een aantal redactionele pagina's miniaturen en close-ups van een product worden getoond. De Runners zijn te zien in het nummer van Carp dat deze week verschijnt en zijn in samenwerking met adverteerder Canon tot stand gekomen. Deze nieuwe advertentievorm past in de strategie van Carp, waarin zowel voor lezers als adverteerders nieuwe communicatievormen worden gecreëerd. Voor lezers is recent de Carp formule opgefrist met de nieuwe pijlers Carp Werkt, Carp Groeit en Carp Diem, die binnenkort ook online worden uitgewerkt. Adverteerders vragen in toenemende mate naar creatieve communicatiemogelijkheden; voor hen is deze vorm van guerillamarketing een aanvulling op de mogelijkheden. Eerder zijn de mogelijkheden al uitgebreid met films en online radioshows.

In februari is Carp magazine opgefrist en heeft drie nieuwe pijlers gekregen. 'Carp werkt' schrijft over de economie en arbeidsmarkt. 'Carp Groeit' gaat over persoonlijke groei, opleidingen en managementvaardigheden. 'Carp Diem' brengt lifestyle, kunst en cultuur. Daarnaast gaat Carp structureel aandacht besteden aan Young Management: twintigers die de eerste stappen in hun managementloopbaan maken. Zo wordt in iedere editie bij een Carper gemeten in hoeverre hij/zij over de Young Managementfactor beschikt. Zowel de inhoud als de vormgeving in Carp hebben een meer zakelijk karakter gekregen, met behoud van de typische Carp-bite. Er zijn meer korte leesmomenten, nieuwe rubrieken en columns voor de drie nieuwe pijlers. De opfrissing biedt tevens nieuwe, prominente mogelijkheden voor adverteerders, zowel wat betreft vacatures als corporate uitingen. In mei volgt de restyle van de website www.carp.nl.

Carp
Carp informeert hoogopgeleide professionals tot 37 jaar over werk, loopbaan, lifestyle en persoonlijke ontwikkeling. Carp bestaat uit het tijdschrift (oplage 135.000), Careerscope (recruitment evenement), de nieuwsbrieven (oplage 50.000), Carp.nl en de Wake-up Call (vacature e-mailservice).

Aromedia
Aromedia is uitgever van de merken Sum, Carp en Studytrack.com. Deze merken omvatten onder andere tijdschriften, gidsen, agenda's en websites. Alle producten van Aromedia worden gemaakt ter ondersteuning van studenten en professionals, in de leeftijd van 17 tot 37 jaar, bij het maken van belangrijke keuzes op het gebied van studie, werk en leven.


---