Ingezonden persbericht


EERSTE PERSBERICHT - EMBARGO TOT WOENSDAG 4 APRIL 6.00 UUR

Week van de Smaak komt eraan: Pierre Wind lanceert website

Op woensdag 4 april lanceert smaakambassadeur Pierre Wind de website www.weekvandesmaak.nl. De lancering is de eerste stap in de aanloop naar de landelijke Week van de Smaak (primeur in Nederland), waarin streekproducten, authentieke smaken, biologische voeding, traditie en 'koken met de seizoenen' centraal staan. Een week vol smaaksensaties! De lancering van de website vindt plaats op Landgoed Rhederoord in De Steeg (bij Arnhem).

Op 4 april om 10.00 uur bladert Pierre Wind 'live' door de site heen, waarbij hij de ins & outs van de Week en de al bekende activiteiten van commentaar voorziet.

Tijdens de Week van de Smaak, van 24 tot en met 30 september 2007, wordt overal in het land aandacht besteed aan pure smaak en eerlijke voeding. Honderden restaurants, producenten, natuurvoedingswinkels, supermarkten en boerderijen doen mee. Op de website kunt u o.a. via een webcam bekijken hoe een appel groeit. Andere aanraders zijn de verkiezing van de Helden van de Smaak en het omvangrijke project 'Boer zoekt Mond', waarbij basisscholieren een gastles krijgen van een boer of tuinder.

De Week van de Smaak biedt ruimte voor initiatieven uit het hele land. In de Week van de Smaak draait alles om smaak en om vijf kernwaarden: Ambachtelijk, Seizoensgebonden, Diervriendelijk, Natuurzuiver (zonder additieven), Vermelding herkomst. Iedereen is van harte welkom om - binnen dit kader - een bijdrage te leveren aan de Week. Tot 1 juli 2007 kunnen activiteiten, proeverijen of speciale menu's via de website worden aangemeld. De kalender met activiteiten is vanaf vandaag op de website te bekijken.

Einde persbericht

---

De Week van de Smaak is een gezamenlijk initiatief van Euro-Toques, smaakambassadeur Pierre Wind, Slow Food, Streekeigen Producten Nederland, Kunsthal Rotterdam en Biologica. Projectleiding ligt bij Biologica. De Week van de Smaak wordt langjarig gesteund door het VSBfonds en het ministerie van LNV. Promoting partners zijn o.a. Lekker culinaire gidsen, Delicious, hét tijdschrift over smaak, eten en koken, Koninklijk Horeca Nederland en CAH Dronten.