bol.com introduceert grootste interactieve online magazine
04.04.2007 / 00:02 / Rubriek: Binnenland / Organisatie: Creative venue
Creative venue
'Bomvol' is interactief informeren, lezen, luisteren en films kijken
bol.com introduceert grootste interactieve online magazine
Gesteund door ruim 40 miljoen websitebezoekers in 2006 en meer dan 5 miljoen verkochte
producten uit de diverse categorieën (boeken, DVD's, CD's games en elektronica),
introduceert mediawinkel bol.com vandaag het grootste interactieve online magazine van
Nederland. De naam 'BOMVOL' zegt alles. Het magazine telt 50 interactieve pagina's
boordevol media-informatie, 'human interest' verhalen en wetenswaardigheden over boeken,
films, muziek en elektronica. Ook het uitproberen van nieuwe games is mogelijk en er
worden nieuwe producten aan kritische gastpanels onderworpen. Bol.com wil de interactieve
'lezer' inspireren, verrassen en een grote diversiteit aan mediazaken laten ervaren.
Het magazine verschijnt elke twee maanden en wordt digitaal verspreid onder de bol.com
klanten. Ook niet-klanten kunnen BOMVOL lezen via www.bomvol.com. Naar verwachting zullen
600 tot 900 duizend consumenten het magazine lezen.
Volgens Michel Schaeffer, marketing directeur van bol.com, is het magazine voor een zeer
brede doelgroep gemaakt: 'Als je naar ons assortiment kijkt, kunnen we met recht zeggen
dat wij de grootste mediawinkel van Nederland zijn. De interesses van onze klanten liggen
ver uiteen maar door ons brede aanbod kunnen wij aan praktisch alle wensen voldoen. Zo kan
een cd van Bob Dylan uit 1973 net zo makkelijk besteld worden als de nieuwste Harry
Potter'. Met het online magazine wil bol.com klanten inspireren en ze op hun beurt de
kans geven ook anderen te inspireren. 'We willen ze een platform bieden om bijvoorbeeld
zelf games uit te proberen, muziek te luisteren, stijlvoorkeuren te ontwikkelen of zoals
in het eerste nummer van BOMVOL thematisch gedocumenteerd historische films te bekijken en
uit te zoeken', zo vervolgt Michel Schaeffer.
Het eerste nummer van BOMVOL kijkt onder meer een middagje film met rockzanger Barry Hay,
onderwerpt de nieuwste racegames aan een serieuze test in 'Het Lab' en onthult seksuele
voorkeuren van Willeke Alberti en Claudia de Breij. Daarnaast biedt het magazine een
schat aan lees- luister, - en kijkverhalen, zoals een Windows Vista-test (door de dames
en heren van bol.com zelf!), de nieuwste generatie souldiva's, de toekomstige trends in
mobiele telefonie, en de beste historische films ooit. Ook gaat het magazine terug in de
tijd (1957) naar het magische moment dat Sam Cooke als gospelzanger het eerste soul
nummer ooit maakte.
'BOMVOL' wordt uitgegeven door bol.com in samenwerking met uitgeverij Readers
House/Hearst. Readershouse/Hearst is o.a. uitgever van Carros, Nautique, EnFrance en
Rails. En maakt bladen voor o.a. Audi, KPN, Renault, De Nationale Postcode Loterij en
DHL (zie voor de totale portfolio: www.readershouse-hearst.nl).
Fotobijschrift:
Rockzanger Barry Hay siert de cover van 'BOMVOL', het grootste interactieve online
Magazine in Nederland dat elke twee maanden door mediawinkel bol.com gratis naar
consumenten wordt verstuurd.