Ingezonden persbericht


Persbericht


---

METRO GROOTSTE E-PAPER VAN NEDERLAND

Amsterdam, 4 april 2007

Uit de laatste HOI-cijfers over het vierde kwartaal van 2006 blijkt dat Metro de grootste E-paper van Nederland is met 30.194 webabonnementen. De tweede en derde plaats worden ingenomen door De Volkskrant en NRC Handelsblad met respectievelijk 27.834 en 6.284 webabonnementen.

De oplage van Metro steeg in het vierde kwartaal van 2006 met 2.271 exemplaren naar 481.141 exemplaren. Spits had in het vierde kwartaal van 2006 een oplage van 424.257 exemplaren.

Volgens Silvio de Groot, uitgever en algemeen directeur van Metro, is er nog geen einde aan de groei van Metro: "Onze groeistrategie verloopt volgens plan. Metro is inmiddels de tweede krant van Nederland als we de papieren en online editie bij elkaar optellen. De vraag naar Metro is nog nooit zo groot geweest, we zullen dit jaar dan ook stevig doorgroeien."


---

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Silvio de Groot, algemeen directeur en uitgever Metro Holland, 020 - 511 4000.