Saxion Hogescholen
BR>
wo 04 april 2007
Saxion organiseert interculturele `Sales run'
Donderdag 5 april nemen derdejaars studenten van de opleidingen
Commerciële Economie en International Business & Management Studies
van Saxion Hogescholen in Deventer het tegen elkaar op in een `Sales
run'. De organisatie ligt daarbij geheel in handen van vierdejaars
studenten, die zich willen specialiseren in Experience Marketing.
Bij deze sales run moeten studententeams onder tijdsdruk zoveel
mogelijk ordersbinnenhalen. Deze orders kunnen ze behalen door
salesgerichte vragen van docenten,die zich op strategische plekken in
de Deventer binnenstad bevinden, te beantwoorden. De vragen zijn
verdeeld in vier categorieën. Hoe moeilijker de vraag, hoe hoger het
orderbedrag is dat verdiend kan worden. Het team dat uiteindelijk het
hoogste totaalbedrag behaalt is de winnaar van deze Sales run.
De salesrun heeft zowel voor de derdejaars studenten als voor de
vierdejaars studenten een duidelijk leerdoel. De vierdejaars studenten
worden getoetst in de organisatie van een real experience. De
derdejaars studenten worden zowel getoetst op hun theoretische kennis
als op het ontwikkelen van een om zoveel en zo efficient mogelijk
orders `binnen te halen'. Hiervoor dienen ze een juiste differentiatie
aan te brengen in hun klantkeuze. Verder is het belangrijk om goed
onder tijdsdruk te kunnen presteren, waarbij tevens een goed inzicht
in planning en route (logistiek) een grote rol speelt. En doordat deze
salesrun zowel door Nederlandse als door internationale studenten
gespeeld wordt, worden deinternationale en interculturele aspecten ook
belicht.
------------------------------------------ EINDE PERSBERICHT
------------------------------------------