Saxion Hogescholen
BR>

wo 04 april 2007

Saxion organiseert interculturele `Sales run'

Donderdag 5 april nemen derdejaars studenten van de opleidingen Commerciële Economie en International Business & Management Studies van Saxion Hogescholen in Deventer het tegen elkaar op in een `Sales run'. De organisatie ligt daarbij geheel in handen van vierdejaars studenten, die zich willen specialiseren in Experience Marketing.

Bij deze sales run moeten studententeams onder tijdsdruk zoveel mogelijk ordersbinnenhalen. Deze orders kunnen ze behalen door salesgerichte vragen van docenten,die zich op strategische plekken in de Deventer binnenstad bevinden, te beantwoorden. De vragen zijn verdeeld in vier categorieën. Hoe moeilijker de vraag, hoe hoger het orderbedrag is dat verdiend kan worden. Het team dat uiteindelijk het hoogste totaalbedrag behaalt is de winnaar van deze Sales run.

De salesrun heeft zowel voor de derdejaars studenten als voor de vierdejaars studenten een duidelijk leerdoel. De vierdejaars studenten worden getoetst in de organisatie van een real experience. De derdejaars studenten worden zowel getoetst op hun theoretische kennis als op het ontwikkelen van een om zoveel en zo efficient mogelijk orders `binnen te halen'. Hiervoor dienen ze een juiste differentiatie aan te brengen in hun klantkeuze. Verder is het belangrijk om goed onder tijdsdruk te kunnen presteren, waarbij tevens een goed inzicht in planning en route (logistiek) een grote rol speelt. En doordat deze salesrun zowel door Nederlandse als door internationale studenten gespeeld wordt, worden deinternationale en interculturele aspecten ook belicht.


------------------------------------------ EINDE PERSBERICHT
------------------------------------------