Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

McDonald's voor vierde keer sponsor Nationale Sportweek

Amsterdam, 5 april - De Nationale Sportweek krijgt in 2007 opnieuw ondersteuning van McDonald's. Voor de vierde achtereenvolgende keer sponsort McDonald's dé week van het jaar waarin heel Nederland in het teken van sport staat. Dit past in het beleid van McDonald's om een bewuste leefstijl te stimuleren.

Dit jaar vindt de Nationale Sportweek plaats van 13 tot en met 21 april. 'We roepen dan iedereen op om in beweging te komen. Want sporten is goed voor je en ook nog eens hartstikke leuk', aldus Erica Terpstra, voorzitter van het Comité van Aanbeveling van de Nationale Sportweek. 'McDonald's schenkt ook altijd veel aandacht aan sport. Daarom passen McDonald's en de Nationale Sportweek zeer goed bij elkaar. Ik ben blij dat McDonald's zich weer voor de week inzet. Ik vind dit een waardevol en bijzonder partnerschap, waar ik erg trots op ben.'

Succesvol evenement
McDonald's is al sinds de start in 2004 betrokken bij de Nationale Sportweek en heeft het succes van het evenement elk jaar groter zien worden. In 2005 namen maar liefst 250.000 mensen deel aan 1100 activiteiten. In 2006 waren er al 350.000 deelnemers en ruim 1700 activiteiten. McDonald's werkt dit jaar weer mee om de Nationale Sportweek nog succesvoller te maken, onder meer door de week onder de aandacht te brengen via de tv-schermen in de restaurants.

Bewust leven
McDonald's vindt het belangrijk om een bewuste leefstijl te stimuleren: gevarieerd eten en voldoende bewegen. Daarom sponsort McDonald's onder meer de Olympische Spelen, het EK en WK voetbal, lokale sportverenigingen en de campagne 30 minuten bewegen van het NISB. De ondersteuning van de Nationale Sportweek sluit hier prima bij aan.