EyedesignBNO wint twee internationale design awards


ZWIJNDRECHT, 20070405 -- Het Zwijndrechtse eyedesignBNO, buro voor grafisch design & art direction, heeft twee internationale design awards gewonnen. Het logo dat eyedesignBNO ontwierp voor Work2, is bekroond met de Europese Eulda Design Award. De brochure 'Backstage' voor Work2 ontving een award van 'The great design show'.

Een vakjury kent ieder jaar de Eulda Design Award toe aan de beste Europese logo ontwerpen. Volgens Eulda is het de kunst om van een idee een succesvol logo te maken. 'De ontwerper bepaalt wat hij zijn klant presenteert, de klant bepaalt wat hij het publiek presenteert, maar uiteindelijk bepaalt altijd het publiek of een merk een succes is', schrijft Eulda op zijn site. Van alle winnende logo's is een fraai boek verschenen dat over heel de wereld als inspiratiebron zal worden geraadpleegd.

The great design show is een Amerikaanse competitie, ingesteld door Howard Cadel, bekend als uitgever van het gerenommeerde PRINT magazine. Voor The great design show werden maar liefst meer dan 8.000 ontwerpen ingezonden. 112 Ontwerpers zijn bekroond met een Great Design award voor hun inzending; eyedesignBNO is één van hen. Van het werk van alle award winnaars is in Amerika een expositie samengesteld, waar meer dan 100.000 bezoekers op af zullen komen.

Folkert Kattemölle, ontwerper/art director van eyedesignBNO, is niet verbaasd dat hij zich met zijn ontwerpen voor Work2 kan meten met grote internationale ontwerpbureaus. "Work2 is niet bang om buiten getreden paden te gaan. Het is een eigenzinnig bedrijf, dat zijn eigen aanpak wilde vertalen in een uitzonderlijke identiteit. Daar is lef voor nodig. Voor mij was het een uitdaging om voor deze klant een opvallende huisstijl te ontwikkelen. En lef loont, dat blijkt."





Folkert Kattemölle