Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

"DutchSpirit schudt Awakenings bezoekers wakker"

Nijmegen, 28 maart 2007

Op 6, 7 en 8 april viert Awakenings samen met 12.000 bezoekers haar 10-jarig bestaan in een uitverkochte Gashouder in Amsterdam. Awakenings, hét technofeest van Nederland, heeft samen met DutchSpirit en Move Your World speciaal voor dit festival het "Awareness" T-shirt ontwikkeld. Met dit unieke T-shirt, dat alle bezoekers kado krijgen, vraagt Awakenings aandacht voor praktisch idealisme. Een eigentijdse manier voor iedereen om zelf bij te dragen aan een eerlijkere wereld. Het hippe T-shirt is door DutchSpirit op een eerlijke manier geproduceerd.

DUTCHSPIRIT
DutchSpirit, voorheen 2-Pack, is een jong en dynamisch modelabel wat onder de gedragscode van de Fair Wear Foundation haar kleding produceert. In nauwe samenwerking met een aantal fabrikanten wordt een aantal keer per jaar een collectie gerealiseerd. Divers, kleurrijk en vernieuwend zijn de uitgangspunten voor het samenstellen van onze collecties. Daarnaast zijn betrokkenheid en eerlijke handel kernwoorden voor onze manier van werken.

MOVE YOUR WORLD BIEDT JONGEREN PRAKTISCH IDEALISTISCHE TIPS

Move Your World organiseert projecten op het gebied van ontwikkelingssamenwerking en duurzame ontwikkeling voor jongeren in Nederland. Projecten die jongeren betrekken bij de realiteit van krottenwijken en aids, maar ook de creativiteit en mogelijkheden in ontwikkelingslanden laten zien.

MONUMENTAL PRODUCTIONS DE MOTOR ACHTER AWAKENINGS
In 1993 richtte Rocco Veenboer het bedrijf Monumental Productions BV op, waarmee hij voornamelijk feesten in de Westergasfabriek in Amsterdam organiseerde. Begin 1997 startte hij hier met het concept Awakenings, technofeesten met de beste nationale en internationale dj's en acts voor een selectief publiek. Sinds die tijd is voor veel mensen de Westergasfabriek synoniem aan Awakenings. De feesten zijn anders dan andere feesten, minder mainstream en met een trouwe bezoekersschare die nog altijd groeit in een dalende markt.



Ingezonden persbericht