Ingezonden persbericht


Persbericht

Broodje Kn-ak: unieke samenwerking van drie foodpartners

In april introduceert Zwanenberg Food Group het Broodje Kn-ak: de 'enige knakkende knakworst' op een heerlijk zacht broodje met speciale Kn-ak ketchup. Dit nieuwe broodje kwam tot stand door een unieke vorm van samenwerking tussen drie food-specialisten: Remia, Borgesius en Zwanenberg Food Group.

Zwanenberg Food Group nam het initiatief voor de ontwikkeling van Broodje Kn-ak. De markt voor broodsnacks vertoont een sterke groei. "De consument wil snel, gemakkelijk en lekker. Broodje Kn-ak komt perfect tegemoet aan deze wensen", aldus Product Manager André Vleemingh. De basis voor het Broodje Kn-ak is de bekende knakworst van Zwanenberg. Dit product is sinds 2004 op de markt en heeft sindsdien in recordtijd het marktleiderschap verworven in het segment verse knakworst.

Eenvoudig klaar te maken

Broodje Kn-ak is een heerlijk zacht broodje (gemaakt door Borgesius), met knakworst (van Zwanenberg) en Kn ak ketchup (speciaal ontwikkeld door Remia). Broodje Kn-ak is een kant-en-klaar product en hoeft dus niet eerst te worden samengesteld of belegd. Het wordt opgewarmd in de magnetron: je scheurt een hoekje van de verpakking af en doet het geheel 50 seconden (uit de koeling) tot 80 seconden (uit de vriezer) in de magnetron. Het broodje is aan één kant gesloten, waardoor de ketchup in het broodje blijft. Dus geen geklieder, en een volle smaaksensatie.

Consumenten zijn, zoals blijkt uit marktonderzoek en tests uitgevoerd door het Amersfoortse adviesbureau Market Endeavour, zeer positief over product, smaak en uitstraling van de verpakking. De doelgroep is iedereen; Broodje Kn-ak werd zeer succesvol getest onder kinderen, studenten en volwassenen.

Kansrijke outlets

Kansrijke outlets voor Broodje Kn-ak zijn supermarkten, sportkantines, bedrijfskantines en restaurants, tankstations en cafés. Uit diverse pilots is gebleken dat Broodje Kn-ak in een zeer korte tijd een aanzienlijke doorstroming weet te realiseren, van tientallen exemplaren per week.

Aan out-of-home outlets wordt gratis ondersteunend promotiemateriaal aangeboden, waaronder een magnetron in de Broodje Kn-ak huisstijl, tafelkaarten en mobielen.

Behalve via out-of-home en retailoutlets wil Zwanenberg Food Group Broodje Kn-ak ook mobiel gaan verkopen via de Kn-akkar die speciaal voor dit doel is ontwikkeld.

Zelfstandige ondernemers kunnen zich via de website www.broodjeknak.nl aanmelden als zij een Broodje Kn-akkar willen huren voor bijvoorbeeld dagmarkten, braderieën of andere evenementen.

Over de partners

Zwanenberg

Met 1.600 medewerkers en een omzet van circa 350 miljoen euro (2006) behoort Zwanenberg Food Group tot de leidende producenten van vleeswaren en vleesconserven in Europa. Zwanenberg Food Group voert onder andere de merken Zwanenberg, Zwan, Hooymans, Huls, Kips', Linera, Offerman en Pinchitos. Daarnaast levert de groep verschillende bekende private labels en heeft zij een uitstekende positie op zowel de huishoudelijke als de buitenhuishoudelijke markt voor (gesneden) vleesproducten.

Borgesius

Borgesius is een familiebedrijf van meer dan een eeuw oud en heeft een vooraanstaande positie in vers brood in het Noorden van Nederland. Borgesius heeft zich gespecialiseerd in gerezen ongebakken, artisanaal vloerbrood, biologisch brood, zuurdesem, functional food, sandwiches en belegde broodjes. Het Zwanenberg broodje Kn-ak wordt geproduceerd binnen de high-carelocatie voor sandwiches en belegde broodjes, op een speciaal ontworpen high-tech productielijn waarbij kwaliteit en procesbeheersing de sleutelbegrippen zijn.

Remia

Remia is een leidende producent van margarine, mayonnaise, tomatenketchup, saladedressings en sauzen. De producten van Remia zijn verkrijgbaar in diverse recepten en verpakkingen en worden geëxporteerd over de gehele wereld. Behalve op het vermarkten van eigen merken zoals Remia, Remia Vital and Rosa, legt Remia zich tevens toe op het produceren voor private labels.

Almelo, 5 april 2007

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Voor de media:

André Vleemingh, Zwanenberg Food Group, telefoon 0546 547 000,

e-mail a.vleemingh@zwanenberg.nl

Voor ondernemers:

Regio Midden & Noord: Pim Geveke, telefoon 06 10 830 191,

e-mail pim@pp-food.nl

Regio Zuid: Roland van de Werken, telefoon 06 10 829 555,

e-mail rvandewerken@home.nl